söndag 11 januari 2009

Julafton nr 2

Jodå,en riktig gran fanns på plats smyckad till tänderna! Ursäkta de suddiga mobilbilderna...
Vi inledde julafton som sig bör med varm glögg...


Sen var det dags för julbordet med sill,lax,köttbullar och Janssons. Självklart sjöng vi "Hej Tomtegubbar" till nubben. (Undrar vad grannarna trodde?..hihi)

Alltid hos svägerskan serveras den italienska kakan Panettone till kaffet på julafton. Jättegod!


Bella donna Angela



Ett missöde inträffade ....maken KLEV i knäcken som stod på kylning ute!!!



7 kommentarer:

Storarvid sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Storarvid sa...

Vad mysigt ni verkar ha, o gubben som trampa i knäcken det låter som mina bravader... Skrattar gott.
Riktigt fin julgran. Den där italienska kakan, Panettone är det någon sorts bröd. Tycker det ser ut som en limpa som man skär.
Det gick ju bra för Magnus. Våra gårdar ligger bara någon mil från varandra. Vi är i släkt på pappas sida. Han har en Pontiac Trans Am, precis som jag. Det konstiga är att båda han och jag köpte fåra med bara några veckors mellanrum UTAN att vi visste om det. Han hade aldrig sagt att han alltid önskat sig en och jag hade heller aldrig sagt något. En dag stod vi med var sin Han har en svart o jag en röd. Båda köpte 1989 o har kvar dem Konstigt va. Jag har en bild där jag eldar bakdäcken utanför hanns ladugård, och han eldar på sina bakdäck på sin bil bakom.
Jag har massor med berättelser om denna genomsnälla människa men det tar vi en annan gång.
Det konstiga är, att hon som spelar "pippi, Världens starkaste tjej" i Astrid Lindgrens sagor bor bara några kilometer från Magnus hem, egendomligt sammanträffande va?
PS det är jag som tagit bort min kommentar ovanför. För många skrivfelsnissar

Strandhs Mia sa...

Vad roligt med julafton en gång till!
Och de där knäcksockorna var fina... hehe!

Ha det bra... kram !

Katinka sa...

Grannarna trodde nog det var lite sent-ute-varning på er, men huvudsaken var ju att ni hade roligt!

Tant Janet sa...

Vad mysigt! Ha en bra kväll och hoppas att foten är bättre.

imse sa...

Trampa i knäcken! Det är nästan i klass med Sunes pappa.

Anna Karin sa...

Hej Susanne!

Vad trevligt med en andra jul! Det ser riktigt fint och mysigt ut på bilderna! Vilka fina knäckstrumpor din man fick :-) !!

Tack för snälla ord och varma kramar på Niklas blogg, det värmer mycket!

Hoppas allt är bättre med din fot!

Varma kramar från Anna Karin