söndag 25 januari 2009

Tvillingar x 2



Ja,det var inte en pigg susjos som åkte till jobbet igår kväll,och att hoppas på att det skulle vara lugnt var ju en utopi! Fullt ös från början. Mycket förlossningar på gång. Natten gick rasande fort! Flera tvillingpar inne samtidigt. Och tror ni inte att de ville ut samtidigt på morgonkvisten!!?? Jodå,så adrenalinet gick på för fullt i morse! Man blir pigg när det gäller så att säga :) Det var inte lite skönt att få åka hem och sova i morse,med en fot som var lite öm...

Har sovit som en stock hela dagen,jätteskönt! Nu vankas Middagsfrids Grekiska Lammgryta,innan jag ska till jobbet igen. Idag betydligt piggare!

6 kommentarer:

imse sa...

Har det inte blivit en ökning av tvillingfödslar? Tycker att det föds tvillingar titt som tätt.

Jag brukar se ett förlossningsprogram på TV4fakta. Där plockade man senast, via snitt, ut fyrlingar! Helt otroligt att se.

Tant Janet sa...

Vilket roligt jobb du har, att få vara med när de små liven kommer till världen! Du är nog en jättebra barnmorska.

Tant Janet sa...

Hej igen, kul att du gillade Amaronevintet, glöm inte att det ska luftas ganska länge, då blir det ännu godare.

Storarvid sa...

Hoppas att denna natten blir lugnare då.
För min del är det nattinatti nu
Ha det bra på jobbet

Katinka sa...

Åhh, låter ju riktigt spännande att jobba på en förlossningsavdelning. Action mitt i natten liksom. Ha en bra natt nu igen då!

Suzesan sa...

Jag hade aaaaaldrig fixat att vara på förlossning.
För mycket blod och annat. Men pyssla om bebisar hade jag varit bra på.
Jag tycker inte att nyfödda bebisar är söta. Förr skojade jag om att "de ser ut som en tarm".

Men bara de får skrika lite och få färg och jämna till sig...så kan man ju bara pussa på bebisar.
Vad jobbar din make med är han på sjukhuset också?! Läkare kanske*fniss*
Jag har ju hört sången "Kärlek på lasarett" :)
Kram
Susanne