måndag 21 december 2015

Äntligen kylskåp igen!

I morse kl 08 kom de med det nya kyl och frysskåpet, men nåt fel hade det blivit,för ingen order om att ta de gamla kyl och frysen med sig hade det..typiskt så klart! Så maken tog hjälp av sonen idag (när jag sov) och såg till att de gamla kom till soptippen! Men vilken lycka att ha kyl igen!
Seg och trött är jag, och vill inte alls bli dagmänniska igen verkar det som. Somnade med hjälp av piller igår när vi kom hem från festen vid 02 tiden, men vaknade redan kl 06 och kunde inte somna om. Hjälpte maken lite med installationen av de nya vitvarorna, men kände att skulle jag orka jympa ikväll så måste jag få mer sömn. Sagt och gjort,sov under dagen några timmar igen, så  jag grejade jympan! Sen lite julklappsinköp på ett tomt Stinsen, liksom sillinköp,så nu strax mitt i natten ska jag lägga in sillen! Snart är jag ikapp mig själv...bloggar äntligen på rätt dag också, har legat lite efter...

9 kommentarer:

BP sa...

Grattis till "Stålis"! Ni måste väl döpa kylen och frysen till nå't vettigt (typ som vi gör:-) ) Snyggt! Gillar er nya kombo, den är så läcker:-)

Så typiskt med missar inom arbetsordersystemet... grrrrrr.

Ett tomt Stinsen... Lucky you! Gillar ju Stinsen just p g a de stora utrymmena som käns just - tomma. Du skulle ha sett Täby Centrum idag...

Å du - jag har inte ens lagt in sillen som ska köpas in imorgon;-)

Comsi comsa sa...


Grattis till nytt kylskåp.
Jag hade nog blivit väldigt sur om de inte följt överenskommelsen, nej jag hade blivit förbannad. :)

Hoppas du får någon ordning på dygnet, sömnen är viktig och du vill ju så mycket.

Kram på dig ❤

Comsi comsa sa...


Grattis till nytt kylskåp.
Jag hade nog blivit väldigt sur om de inte följt överenskommelsen, nej jag hade blivit förbannad. :)

Hoppas du får någon ordning på dygnet, sömnen är viktig och du vill ju så mycket.

Kram på dig ❤

Kolonilotta sa...

Riktigt snyggt! :)
Men gud så irriterande att dom inte tog de gamla.
Svar: vi åker på självaste julafton.
Men thai air har ju bra flygtider som passar in deras tid på dygnet så vi vi flyger kl 13.30. Det är en bra tid tycker jag så man slipper gå upp och stressa i ottan.
Kram på dig!

Ama de casa sa...

GRATTIS till dom nya "vitvarorna" (så vita är dom ju inte... ;-) )

Siesta brukar jag också ta nån gång emellanåt, men inte orkar jag med ett gympapass för det? Konstigt... ;-)

Rantamor sa...

Skönt att du äntligen fått nya stålvarorna,
snyggt där.

Ha nu en trevlig julhelg.

Julkram från Rantamor.

Helga sa...

Skönt att ha nytt inför julen. Jobbar du i jul?

Önskar er iaf GOD JUL och trevlig nyårshelg!

House and Garden by Bia sa...

Kikar in och önskar dej en God Jul!
Hoppas det blir en bra sådan ;))
Kram bia

Ditte sa...

Vad skönt att de nya husmedlemmarna har kommit och är på plats dessutom. Men visst är det gravt irriterande att de gamla inte togs med, men med stark man och son så löstes ju detta också.
Hoppas att du snart åter får ordning på dygnet, tillvaron blir ju enklare och mer lättsam då.
Vet bara när jag åkt över flra tidszoner att det kan ta upp till fyra dagar innan jag är med i livet igen.
Skönt med ett tomt Stinsen...
Jag var i Hötorgshallen idag och där var det ett myller av folk och långa köer till all mat. Mne jag fick bord på Kajsas fisk, där var det lugnt sent på eftermiddagen.
Återstår att se hur det ser ut i på Ringen i morgon har lite skinka som ska köpas och lite andra detaljer. Men det är snart gjort.