fredag 25 december 2015

Juldagen

Skönt med en mycket lugn julafton med några få julklappar, allt julpapper fick plats i en liten plastpåse, me like!

Jag fick en julklapp av sonen,precis den bok jag önskade mej!!!
Juldagen, äntligen en dag utan någonting på agendan! Det blev en långpromenad med maken i blåsten. Har sen mest softat i soffan, ätit mera julmat och sen softat vidare framför TV:n och sett "På spåret" där jag kunde en hel del idag, och så underbara "Fröken Frimans krig 2"..fast där somnade jag till en stund i soffan...hm...
Längtar efter i morgon kväll då sonen kommer hem på en kortvisit från Malta! ...och så har jag och maken kommit på att vi inte har något bubbel att bjuda gästerna på när vi ska ha lite fest för sonen i övermorgon, och systembolaget har ju stängt fram till måndag! Så nu är goda råd dyra! Googlar nu för fullt på nån typ av bål med mörk rom, har ju en hel flaska Bacardi som man väl ska kunna blanda till med något!

11 kommentarer:

BP sa...

Hahaha! Vår återvinning av julpapper ser ungefär likadan ut som din:-)

Ska bli hur intressant som helst att läsa dit omdöme om "Det som inte dödar oss". Säger bara att David Lagercrantz axlade manteln väl och förvaltade Millennium på sitt eget sätt.

Kan tyvärr inte hjälpa dig med skumpa eller bubbel, då vi inte dricker sådant. Men Bacardi går utmärkt ihop med Brämhults Clementine juice och is. Smakar annorlunda, men är riktigt somrigt och gott. Jag lovar! Okej då, inte "bubbligt", men ändå;-) Å ICA och CityGross har ju öppet imorgon - för Brämhultsen alltså. Drinken funkar även med apelsinjuice;-)

Comsi comsa sa...


Mycket nöje med läsningen... :))
Det andra har jag ingen susning om....
Tittade också på Fröken Frimans krig när telefonen ringde från utlandet, fick stänga av men kan se alla tre delarna på SVT play..

Godnattkram ❤

Comsi comsa sa...


Mycket nöje med läsningen... :))
Det andra har jag ingen susning om....
Tittade också på Fröken Frimans krig när telefonen ringde från utlandet, fick stänga av men kan se alla tre delarna på SVT play..

Godnattkram ❤

Ama de casa sa...

Vad mysigt att få hem sonen en sväng :-) Hoppas du hittar nåt bra recept på nån busgrogg... ;-)

Vi fick inte ens den där skörden av julpapper - härligt att slippa dom. I alla fall att slippa stressen att köpa dom :-)

House and Garden by Bia sa...

Inte mycket julklappar här heller...skönt tycker jag också ;))
Förstår att det ska bli mysigt att få hem sonen ett tag ;)
Stormen har bedarrat och solen är på väg upp...blir kanske en promenad här...annars blir det bara en slappardag.
God fortsättning!
Kram bia

Ami sa...

Vilken mysig julafton! Och visst är det skönt att slippa en massa julklappar :)
Har du vitt vin hemma, så kanske man kan blanda det med sockerdricka?? Ingen aning, men det låter som om det skulle kunna bli lite bubbel :)

Ditte sa...

Låter som en i mitt tycke mycket bra julafton i alla avseenden. Hos oss var dte barnbarnen som fick klappar och vi vuxna fick ett paket var, alldeles lagom.
Bokklappar är alltid trevliga tycker jag och jag ser fram emot din recension av boken. Jag instämmer med BPs tankar om boken och önskar dig trevlig läsning.
Hos oss blev det också "På Spåret! osm vi gillar och jodå jag kunde också en del. Här blev det sedan "Sällskapsresan". kan den utantill men den hör till på något sätt. Ser "Fröken Friman" idag på play. Gillar den!
Ang, bubbel så kan du höra av dig om du vill...
Förstår verkligen att det blir roligt att få hem sonen.
Önskar dig en fin dag!
God fortsättning!

znogge sa...

Här blir det en mellandag och det kan kännas skönt av olika anledningar. Så idag blir det inte mycket gjort här hemma kan jag säga.

Kram och ha en fin annabdag jul!

Anonym sa...

Det är ju för djäkligt att inte kunna köpa vin, där man köper mat.
Sverige ligger lite bakom där. Men det blir ju trevligt iaf
att träffa sonen. Har ingen glögg kvar? I så fall, blanda med
vichyvatten; ergo BUBBLY!

Ruth i Virginia

Rantamor sa...

Trevligt att julpappret rymdes i en normal plastpåse,
så var det nog hos oss med.
Vi hade inget papper alls, fyra trisslotter, niter allihopa...
jädrans också.

Hoppas boken var till belåtenhet,
och så VET jag ju att du kommer att vara så hög på att träffa sonen från Malta.
Ha en trevlig kväll.

Jo det där kittet jag fick ÄR kanon och DOFTAR så underbart.

Tjingelingen från Rantamor.

Geddfish ♥ sa...

Åh, härligt att få hem sonen!
Har aldrig något bubbel hemma, så inga tips.
Annandagskram ♥