torsdag 31 december 2015

Annorlunda nyårsafton

Värsta natten är över .. men jag är bra slak nu, och magen är inte okey ännu. Sov inget i natt, lite på morgonkvisten när kräkningarna lugnade ner sig. Var otroligt törstig , men vågade knappt dricka något i natt, för då kräktes jag igen! Det värsta är att båda sönerna också har varit magsjuka i natt, yngsta sonen på hotellet i Utrecht, Holland. Jag misstänker starkt att det kan vara en matförgiftning från vår lunch på Texas Longhorn i Sollentuna i förrgår ( jo, det kan ta upp till 48 timmar innan matförgiftningen slår till). Har mailat både restaurangen och hälsovårdsmyndigheten. Så denna nyårsafton blir annorlunda, drickandes mineralvatten i min ensamhet. Jag tyckte att maken absolut skulle åka på vårt planerade nyårsfirande än att sitta här hemma med mig! Gott slut och Gott Nytt År!



- Posted using BlogPress from my iPhone

9 kommentarer:

BP sa...

Stackars, stackars dig! Urusel tajming, och jag tycker verkligen synd om dig. Texas Longhorn - ooooops! Det hade jag då aldrig trott att man skulle kunna bli magsjuk på den kedjan. Men det är klart - hamburgare är ju kinkiga vid fel behandling.

Tycker du är otroligt osjälvisk att "skicka" maken till nyårsfesten. Men du har ju rätt - det hade ju inte blivit roligt för varken dig eller maken...

Sedan tycker jag också synd om sonen i Amsterdam. Det är ju tillräckligt illa att var magsjuk i det egna hemmet, men det är ju nästan ännu värre på ett hotell eller som gäst hos en kompis.

Nu ger jag dig en styrkekram som definitivt inte smittar;-)

Önskar dig en betydligt bättre början på det nya året än slutet på 2015. Å eftersom 2016 är ett skottår så har du ju en extra dag. Så vi säger väl att du börjar det nya året den 2 januari, för då är du fit for fight igen:-)

Comsi comsa sa...



Usch så trist att du blev så sjuk kära du, som jag skrev i går så är det obehagligt många som blivit magsjuka i år.

Önskar dig åter igen ett GOTT NYTT ÅR!

Stor kram och drick mycket vatten ♥

Ama de casa sa...

Men vilken otur... Hoppas du är bättre nu, och som BP säger - tur att det är skottår, så du får en extra chans att inleda det nya året!
Kram

House and Garden by Bia sa...

Hoppas du mår lite bättre nu....men jag mår idag som jag förtjänar, hihi....
Vi hade en rolig och trevlig kväll igår...lite seg som sagt, men annars är det bra ;). Det blir dock en slappardag idag, ute är det mulet och lite blåsigt så jag håller mej inomhus ;)
God fortsättning på nya året !
Kram

Ami sa...

Din stackare! Och att även dina söner har varit sjuka :( Men det kanske är matförgiftning?
Stor krya på dig kram
Och god fortsättning!

TantGlad sa...

Det här var ju inge vidare inte. Magsjuk på självaste nyår.
Hoppas du kryar på dig.

God fortsättning och KRAM.

Geddfish ♥ sa...

Fy, vad trist! Ensam och inte kunna äta och dricka gott. Jag var ensam men kunde njuta av det inmundigade, stor skillnad.
Hoppas du är kry nu, fina du, och god fortsättning på det nyss påbörjade årtalet!

Ditte sa...

Så trist, men lite ljust är att du mår bättre.
Säkert en matförgiftning om ni är flera som ätit på den restaurangen och är sjuka. Har ni månne ätit kyckling? Bra att du mailat både retsuranen och hälsovårdsmyndihgheterna.
Önskar dig nu god bättring. Verkligen!

znogge sa...

Det låter mycket troligt att det är en matförgiftning. Minns när barnen var på kalas och nio av tio kräktes inom två dygn. De hade fått korv som inhandlats och transporterats från Tyskland. Ja, usch och fy. Hoppas du snart har krafterna åter men det kan ta sin tid.

Förmodar att det inte är lönt att tipsa en utbildad om att riktigt avslagen coca cola brukar fungera bra. Fast sedan menade någon att man skulle äta det man var sugen på. Ett tecken på att kroppen är redo för normal mat igen...

Gott nytt år törs jag kanske skriva ändå ;-)