lördag 19 december 2015

Discostart på ledigheten!

Det var ändå trevligt att åka till jobbet på fredagkvällen, fick en julklapp av min sektionsledare! Så trevligt med en liten tanke till oss, men galet tycker jag att de måste ta pengar ur sin egen ficka...

Efter ett par timmars sömn var det dags att piffa till sig för en discokväll på Hamburger Börs. Vi blev bjudna hem till sonen och flickvännen på en drink innan...

Äntligen fick jag också se de fina älgarna vid Sergels torg

Alcazars show "Disco defenders" var helt i min stil!!! Många av deras låtar har jag ju haft med på mitt jympapass!

Vilket ös, vilket drag!! Är så imponerad av deras kondition...att sjunga och dansa samtidigt är inte lätt!

Tessan in action

Efter showen så blev det disco...

Men en sliten Susjos satte sig ner i fotöljen i foajen i väntan på jackan...

Maken fick minsann order om att fota mej med discokulan och granen. Julbordet på Hamburger Börs är dock inget jag rekommenderar. Men vilken rivstart på julledigheten!!! Love it!!

13 kommentarer:

Ama de casa sa...

Åh vad kul! Och vad SNYGG och passande klädd du var :-)

Jag blir allt lite avis - den showen skulle jag också vilja se :-)

znogge sa...

Härligt och vilken snygg klänning!

House and Garden by Bia sa...

Hej och tack för titten!
Nu blir jag lite full i skratt när jag ser bilderna från Hamburger börs, för vi var där i mitten på november och såg Alkazar , så ja känner igen mej ;). Men nu bor jag ju inte i Stockholm så vi bodde på Amaranten och hade en rolig helg i huvudstaden ;))....och nu undrar jag ju förstås hur du hittade till min blogg ??...alltid roligt när det tittar in någon ny bloggerska ;))
Ha en fin dag !!
Bia

Ama de casa sa...

sv: Jodå, jag kollade in deras specialare på Skansen i somras. Man bara måste älska dom och deras glädje och musikalitet på scenen :-)

Comsi comsa sa...



Skulle också velat sett den showen, vilket drag och de har verkligen en toppkondis som få.

Din klänning är så himla fin å passar dig som handen i handsken.

En fjärde advents kram ♥

BP sa...

Toppen med en julklapp till dig. Den är du sååååååå värd!

Ja, vilken rivstart på långledigheten! Ser att du också ha lyckats att bloggdressera maken;-) Sån't betalar sig och är ovärderligt:-)

Å din klänning är otroligt läcker, du smälter in perfekt i omgivningen:-)

Kolonilotta sa...

Så snygg du är!
Ser ut som den stiliga och härliga discodrottning du är! :)
Jag hade också velat se showen.
Men, men..
Njut av ledigheten och ha en sjön kväll.
Kram.

Decdia sa...

Hihi, du var verkligen på rätt plats där! Glitter, disco och mello. :)

Hemma på Sjuan sa...

Låter som en härlig kväll och så vackert vid Sergels Torg. Kram

Susanne ❤️ sa...

Vilken bra kväll du fick med Alcazar, dom får det verkligen att bli show ;)
Så himla snygg klänning !
Satt perfekt !!
Var runt och tittade efter klänning till jul funderar på en heleöd ;)
Önskar dig en mysig start på ledighet min börjar på onsdag :)
Kram ❤️

Geddfish ♥ sa...

Så vackert alltihop! Glitter och glamour. Toppensnygg klänning på dig, riktigt festlig.
Alltid kul att få julklapp.
Måndagskram ♥

Hovdamen sa...

Snygg klänning! Förstår verkligen att du uppskattade kvällen. God jul önskar jag dig! Kram

Ditte sa...

"Such a night"! Förstår att det var full fart och bra underhållning. Alcazar är ju proffs. Och just att sjunfa och dansa samtidigt utan att flåsa i mikrofonen är otroligt bra gjort. Vältränade! Kansk ehar de varit hos dig.
En kväll helt i min smak.
Din klänning var verkligen ursnygg och du passade ju helt in i föreställningen om de behövt en dansare till.
Och jag förstår att man kunnat hoppa över julbordet. (Har vänner som också tyckte det...)