tisdag 1 december 2015

Tisdagsfix


Idag mötte jag Vilmer på min promenad. En grannkatt där jag hört av hans matte att han också blivit biten av en katt häromkring och gått igenom samma sak som vår Maja. Man undrar om det är en nyinflyttad katt här i området som gillar att bitas, hm...vågar man släppa ut Maja igen?

Idag blev det så äntligen dags för strykning och upphängning av julgardinerna, bättre sent än aldrig!
Underbart med en ledig tisdag utan något inplanerat,precis vad jag behövde! Sov ända till kl 13 idag...behövde visst det, nu är jag superpigg!!! Ikväll ska jag passa på att se program jag missat på svtplay och tv4 play.

Okey BP, jag hänger på #blogg24, kolla in den om ni vill- blogga 24 dagar fram till jul, inga problem för mej!

10 kommentarer:

Geddfish ♥ sa...

stackars små kissekatter, inte roligt att ha blivit anfallna och skadade.
Fina julgardiner, sådana rutiga har jag haft också.
Nattakram ♥

Svar: Jo, dottern levertransplanterades november 1992 och fick en njure av mig i mars i år. Javisst, ser hon pigg ut nu!

BP sa...

My God! Grannkatten ser ju ännu mera tilltuggad ut som Maja. Så bölden var ett resultat av ett bett eller!? Är inte så bra på "kattrelationer" som du förstår.

Åsså - ja, nu är jag nästan chockad. Stryker du???????? Å julgardiner?????? Börjar bli riktigt impad över "min" Susjos.

PS1. Om jag säger att vi varken har gardiner eller ett strykjärn så kommer du inte tro mig. Men det är faktiskt sant. DS1.

PS2. Har du kollat här? http://www.pallin.net/blogg24/ ?

Du var ju också med i Blogg 100 och bloggar dagligen. Jag är med på Blogg 24, så kanske du också hänger på. Jg menar du och jag bloggar ju ändå dagligen så... DS2.

Ama de casa sa...

Jag tror att Maja skulle bli väldigt ledsen av att inte få gå ut mer... Även om det är många faror där ute, så måste hon få leva livet. Eller få leva alla sina nio liv, tycker jag.

Stryka? Nej, det har jag strukit från min lista för läääänge sen. Jag försvarar mig med att skrynklorna matchar rynkorna :-D

Comsi comsa sa...


Men hjälp vad är det för katt som vässar sina tänder på andra katter?

Så söta rutiga gardiner. :-)

Godnattkram ❤

Comsi comsa sa...


Men hjälp vad är det för katt som vässar sina tänder på andra katter?

Så söta rutiga gardiner. :-)

Godnattkram ❤

Susanne sa...

Är det elaka Måns som flyttat in i området?

Home2tiny sa...

Stackars lilla kisse, det där såg inte trevligt ut. Skönt att få sova ut och ta igen sådant man missat. Är så nöjd att jag ska på mellon i Halmstad där min favorit Jöback tydligen ska vara programledare, syns vi???? Kramisar Tina

JaanaM. sa...

Hoppas Maja kurerar sig. Jul är ju så fint...

Decdia sa...

Katter kan tyvärr vara väldigt elaka mot varandra...

Mias Mix sa...

Stackars Vilmer och Maja! Man är ju så rädd om sina kära djur.
Mysigt att få upp julgardiner och skönt med en ledig dag mitt i veckan. Ha det fint!