måndag 28 december 2015

Vintern kom till sist...

Glömde ju lägga in bilden på kladdkakan igår, inser att jag borde haft den Maltesiska flaggan också ;-)

Hittade en sån kul bild på nätet, nu är julen över för tomten!

När julen är över så kommer då snön,, lite onödigt kan jag tycka..men visst är det vackert med allt det vita! Sonen kom verkligen hem till en vit vinter! 
Jag myser som bara den att ha honom hemma,kan inte se mig mätt på honom! Nu har han åkt iväg för att träffa sina kompisar, och jag ska passa på att se Fröken Frimans Krig på svtplay.

11 kommentarer:

Comsi comsa sa...


Eftersom kladdkakan gjordes i Sverige så är det svenska flaggan som gäller, he he, annat blir det om du förflyttar kakan över till Malta. Hi hi, nu e jag allt bra trött...
Fin bild på snön men jag håller med, kom Den inte till jul så kunde den låtit bli att komma alls. :-)

Kram ❤

TantGlad sa...

Ser gott ut det där.....kladdkakan alltso.
Ser mysigt ut åxo , där tomten slänger sig i vattnet. Tjohooo...Tror jag han skriker. Äntligen lite ledigt hihi.

Så fint med snö. Blir så mycket ljusare ute.

Ha det gott och kram från mig

BP sa...

Här var vi aningen synkade eller hur!!!? Nej jag har inte bakat en kladdkaka, men väl valt samma rubrik till min snöbild. Riktigt kul ju:-)

Sedan skrattade jag gott när jag såg bilden av tomtens kläder på stranden och reagerade på de svarta stövlarna - typ nu kan han begravas;-

Egentligen perfekt tajming för sonen att komma hem till ett vitt Nyår i alla fall, men stackarn måste ju frysa ihjäl sig.

Vad gäller snön håller jag såååååååååå med dig. Otroligt vackert att titta på - inifrån;-)

FREEDOMtravel sa...

Förstår att tomten vill ta sig ett skönt bad efter allt jäkt ner i skorstenar... ;)

House and Garden by Bia sa...

Ni är många som fått snö har jag sett...men inte vi här i norr, haha...eller rättare sagt i mellersta Sverige...men den lär nog komma ;))...den där tomten verkar ha fått fnatt, hihi...ha nu fina mellandagar, och kram på dej !!
Bia

Geddfish ♥ sa...

God kväll. Rolig bild på tomten, nu kan han gå och bada, haha.
Vad härligt att ha sonen hemma!
Här försvinner snön. Får se vad det blir av detta.
Nattakram!

anettan sa...

Njut bara njut....tomten ser ut att göra det haha. Kram Anette

Ama de casa sa...

Kladdkaka... Mmm... NÅN dag ska jag ta mig till Zenia Boulevard och äta den där efterrätten som heter "Death by chocolate". Fast vid det här laget är mina förväntningar så uppskruvade så jag nog blir besviken... ;-)

Härligt att ha sonen hemma! Du borde ge honom utegångsförbud så han inte drar iväg till kompisar... ;-)

Ama de casa sa...

sv: Du har bra minne du! Visst har det varit svampkramare i bloggen. Anders syster Tina firade sin femtioårsdag med att krama svampar i Alicante :-)

Ami sa...

Åh, kladdkaka är ju så gott!
Och just nu längtar jag också ihjäl mig efter min son....men som tur är finns det facetime. Men jag vill ju krama honom :)

Ditte sa...

Jag kan förstå att tomten är glad över att julen är över för i år. Han har nog haft det svettit att dra runt slädarna utan snö.
Mysigt med sonen hemma, förstår dig och visst passar den svenska flaggan bra i din fina kladdkaka.
Och en vacker vinterdag fick vi idag också, riktigt skönt.