tisdag 22 december 2015

Julpyssel

Alltid lika roligt att få julbrev från min SOS-barnby i Kaifeng, Kina.

Ikväll fick vi äntligen tid att tända det fjärde ljuset i advent!

..och medans jag tittade på kvällens film "Livstid" på TV4 så passade jag även på att klä granen...

Maken har inte sett den ännu, han ska upp och jobba i morgon och har redan gått och lagt sig! 
Idag har jag trillat 2kg köttbullar med lite julkryddor i såsom kryddpeppar och ingefära, de blev mumsiga och fick också bli kvällens middag. Har även hunnit med en utflykt till Kungsängen idag där min frissa finns, och blivit julfin i håret! I morgon måste här fixas julklapp till syster, en Janssons frestelse ska fixas och skinkan griljeras...julklappar slås in,sen så hoppas jag på julefrid!

6 kommentarer:

Ama de casa sa...

Vad fin den blev, granen! :-)

Låter som om du har läget under kontroll :-)

Comsi comsa sa...


Du verkar ha full koll... :)))

Så söt gran du har, så fin där framför glasskåpet...

Kram ♥

BP sa...

Granen blev jättefin!
Tycker du har jobbat precis lagom med julbestyren och inte glömt bort dig själv! Bra där!

Ami sa...

Vilken fin gran!
Önskar er en riktigt God Jul!

Home2tiny sa...

Julmys....Önskar dig en riktigt God Jul. Kramisar Tina

Ditte sa...

Men jag tror att du hann gå i mål....Ny rekordtid, kanske!
Granen är verkligen fin!Och jag har en känsla av att kvinnor har bra simultankapacitet. Eller?
Du hann ju t.o.m tända fjärde adventsljuset.
Vad roligt att få julbrev från Kaifeng i Kina Visst inte att SOS hade en barnby där. Men nu vet jag. Kanske något för mig också. Har ju bott i Peking i fyra år så kIna ligger mig varmt om hjärtat.
Så nu kan du skynda långsamt....