onsdag 2 december 2015

Börjar likna en matblogg...

Svartrötter var en ny bekantskap via Linas matkasse, och nog var de svarta och riktigt smutsiga rötter, på utsidan...

Potatisskalaren gick sönder,så jag fick skala dem med otshyveln, många rötter var det!

Var lite skeptisk till dagens husmanskost från Linas, men det behövde jag inte vara. Isterbanden var ljuvligt goda,liksom de helt fantastiska rosépepparkokta svartrötterna och den goda stekta grönkålen! Mums,Lina gjorde det igen!
Sen att jag får bilder från maken i Köpenhamn,som äter schnitzel på Tivoli ..jaja, man kan inte få allt!

Nu stundar en natts jobb innan jag ska förbereda mej för en Spa helg!!
Inlägg nr 2 för #blogg24

7 kommentarer:

BP sa...

Kul att du också har hoppat på Blogg24.

Åsså vad gäller maten kan jag inte låta bli att skratta - sorry;-)
Svartrötter är så otroligt goda när dom ligger i en fryspåse hos Picard. Men vilket jobb att skala dom! Å har du kollat tassarna? Mina var svarta och klibbiga i dagar efteråt. Det var liksom en sådan erfarenhet där jag borde ha tänkt efter före och satt gummihandskar på mig;-) Men du är ju aningen smartare än jag så...

Grönkål är så himla underskattad här, men kul att Lina tar sig an grönsaken. I Polen äter man grönkål till precis allt. Grönkål är mycket godare än spenat tycker jag.

Isterband liksom andra korvar hoppar jag över;-)

Hoppas du får en riktigt lugn och fin natt som förberedelse av spa-helgen!

Comsi comsa sa...



Svartrötter har jag aldrig ätit, grönkål har jag däremot ätit många gånger. Isterband var det 101 år sedan jag åt....

Jobba på du medan jag sover.... :))

Kramen ♥

Geddfish ♥ sa...

Älskar isterband, bra du påminner, det var ett tag sen. Svartrötter har jag tittat på i affären många gånger men inte lockats tillräckligt. Alla kålsorter däremot gillas.
Tack för tips!
Ha det fint!

Susanne sa...

Det där ser riktigt gott ut, måste tillagas hemma på min gata.

Ama de casa sa...

Vad duktig du är som fixar med Lina sådär, trots att maken är och förlustar sig på Tivoli! :-)

Isterband är nog den enda "korvvarianten" som jag inte tycker om. Fast det var väldans länge sen jag åt det sist, kanske borde jag ge dom en ny chans? ;-)

Ha en toppenhärlig SPA-helg!

Ami sa...

Oj, det såg verkligen gott ut :)
Ha en bra dag

znogge sa...

Jag har hört att svartrötter ska påminna lite om sparris men jag kommer knappt inte ihåg om det var så... Gott såg det ut i alla fall :D