tisdag 17 januari 2017

Fejkmail och andra trivialiteter

Efter en intensiv dag på många vis så ska jag strax börja packa inför morgondagens resa. Haft en intensiv  mailkontakt med en kvinna från England som varit intresserad av vår soffa som nu ligger ute på blocket, men det var så otroligt, och nu ikväll har jag mailat paypal, som mycket riktigt svarade mej att det var ett fejkkonto. Enligt mailet jobbar hon som officer ute på havet (on the sea in Bermuda as a Marine Engineering Officer) och ville ha denna soffa till sin son som pluggar på universitetet  (interior decoration)och behövde just denna soffa i sitt kommande projekt, och skulle fixa allt med hämtning, bara jag registrerade ett paypal konto som är säkert skrev hon,så skulle hon direkt sätta in pengar till mej.  Det lät för bra för att vara sant, så jag kontaktade paypal...

Nu är Maja lämnad på kattpensionatet, alltid lika jobbigt att åka dit, men jag vet ju att hon blir bra omhändertagen. Sen har jag suttit i möte på jobbet mellan 14-17, vidare till Solna och träffat delar i bostadsrättsstyrelsen och fått massor av information av dem. Vidare till sonen som får ta hand om våra hemnycklar, och sen blev det en sen middag från den lokala pizzerian. Maken har haft lika fullt upp med besök på banken och hembesök av ev flytthjälpsföretag som ska komma med en offert efter att ha sett vad som ska flyttas. Tror nu att vi båda mår gott av att åka till Gran Canaria i morgon bitti!!!

9 kommentarer:

Comsi comsa sa...


Usch så otrevligt, bra att du blev misstänksam.
Ha det jättefint och vila upp dig, ha kul och må bra.

Kram på dig ❤

Geddfish ♥ sa...

SÅ mycket skit och elände det finns på nätet! Man måste vara uppmärksam upp till tänderna. Vad bra du reagerade.
Härligt att komma till Gran Canaria nu. Njut!
Kram och trevlig resa! 💗

BP sa...

Dessa förbannade "skämtare". Tur att man har lärt sig och inte är fött igår om man säger så.

Jag inte bara tror utan är helt säker på att ni behover ett break på Gran Canaria. Önskar dig 24 grader plus och strålande sol samt massvis med avkoppling med många drinkar. KRAM!!!

Ser mycket fram emot rapporterna från Gran Canaria. Älskar att åka snålskjuts;-)

Villa Frejas bokblogg sa...

Lurendrejeri, fy för sånt.
Ha det så skönt på semestern nu!

znogge sa...

Tur att du reagerade och agerade! Nu hoppas jag att ni får en riktigt mysig och avkopplande resa :D

Kram

FREEDOMtravel sa...

Heeelt otroligt! Vi fick svar från samma bluffmakerska när vi för många år sen sålde vår soffa (när vi flyttade till husbåten). Hon jobbade på båt på Bermuda Sea då också...

Ama de casa sa...

Fy för dessa skurkar... Bra att du är alert!

Ha det så skönt på er välförtjänta semester nu :-)

Ami sa...

Men fy vilken människa :(
Hoppas nu ni får vila upp er och njuta på semestern!
Kram

Ditte sa...

Dessa feikmail vet jag fler som fått och där några blivit misstänksamma och nadra som låtit det gå ett tag, men inte lämnat uppgiftre. Bra att du varnar och tar upp detta Och tur att du var på din vakt.
Jag är alldeles säker på att ni kommer att extra mycket behöva denna resa nu när det varit så mycket och kansk ehinner ni landa mentalt och även hinna andas lugnare när ni är borta.
TRost att lämna Maja men hon har det bra och ni är snart hemma igen.
Önskar er en jättefin resa på alla de sätt.
Kram!