tisdag 6 november 2018

Bio med förhinder

Behövde luft idag efter att ha sovit 10 (tio) timmar! Så ut på en joggingtur denna gråa dag.

Fick min "Neapel-serie" med Elena Ferrante såld via en säljsida på Facebook, alla 4 för en hundring. Vi möttes upp vid pendeltågsstationen, så blev jag av med dem.

Jag och maken bestämde oss för att gå på bio ikväll och se "Bohemian Rhapsody" , hann äta upp alla popcorn och se närmare en halvtimme av filmen innan den avbröts för att vi alla skulle utrymma biosalongen, ja hela MoS tömdes! Vi hörde ju ett jobbigt larm när vi gick in på MoS, och det pågick när vi fick lämna MoS också. Så trist att få lämna salongen mitt i filmen!
Läser nu HÄR  om oljudet som fick Mall of Scandinavia att stänga tidigare, lustigt nog tyckte inte jag det var ett så jobbigt ljud, men maken höll för öronen. Jag är väl van vid min tinnitus, så jag reagerade inte så mycket, haha! ( i biosalongen hördes inte ljudet alls!)
Sugen som jag var att se en film så gick jag hem och hittade den här filmen på SF anytime, som jag just sett färdigt, en helt klart sevärd film! Frances McDormand fick en Oscar för bästa kvinnliga skådespelerska i denna film som heter " Three Billboards outside Ebbing, Missouri"

5 kommentarer:

BP sa...

Första bilden är en riktig höjdare, som bild alltså;-)
Kul att du blev av med alla Ferrante böcker. Har faktiskt inte läst en enda - ooops!
Läste också om oljudet på MoS på Aftonbladet, men tänkte inte på att du och din man skulle sitta på bio just då. Det har då inte gått bra för gallerian de senaste åren. Visst är det den tredje utrymningen på tre år. Ooooops! Undrar hur ägaren Unibail Rodamco, som ju också förvaltar Täby Centrum tar det hela...

Ama de casa sa...

Såg att det varit utrymning på MoS och tänkte då genast på dig. Synd att ni råkade vara på bio just då, snopet!
Queen-filmen vill jag också se - älskar båtmotorns pipa! När jag fick min första egna grammofon (ja, ja, det var ett tag sen) så var en skiva med Queen en av dom fyra första skivorna jag köpte. Den gick runt mååånga varv, för efter den utsvävningen med fyra skivor på en gång så blev det inga fler skivinköp på ett bra tag. Ja, sen var ju skivan hur bra som helst också :-D
Tack för tipset om den andra filmen, jag tycker Frances är en fantastisk skådespelerska som jag såg första gången (tror jag) i Fargo.

Sen verkar det onekligen som om hösten har kommit till er nu... ;-) Jättfin bild!

Ami sa...

Vad synd att ni inte kunde se klart filmen, men ändå skönt att det inte verkade vara någon fara med larmet.

znogge sa...

Men vilken förbaskad otur att det hände just då! Men det finns ju inget annat val än att ta det säkra före det osäkra och utrymma. Hoppas att ni får kompensation.

Kram

Ditte sa...

Läste om utrymningen av MoS i tidningen. Så trist att detta hände, men inget att göra något åt. Hörde någon som blev intervjuad på radio, som jobbade här, att hon känt röklukt. Ni får ha folmen till godo.
Den du såg vet jag inget om men har nu noterat den. "Bohemian Rhapsody" vill jag också se. Men det får vänta tills jag är hemma igen.
Fint att du fick sålt dina Elena Ferrantes böcker. Jag ska öra et försök att lyssna på dem för jag har inte lyckats ta mig genom den första genom att läsa den. Tyvärr.
Trevlig kväll.
Kram!