torsdag 1 november 2018

Födelsedagsmiddag i november


Efter en härlig sovmorgon så var det dags att ge sig ut på en joggingtur i det underbara vädret!


November börjar ju bra!

Ikväll var jag bjuden på restaurang av mina pojkar och svärdöttrar.

Det blev på den italienska restaurangen Da Peppe i Gamla Stan

Jag åt en gudomlig hummersoppa med handskalade räkor till förrätt.

...och en mycket god tonfisk till varmrätt! Tack älskade familj för en mysig kväll med god mat i underbart sällskap!

Sen promenerade vi genom Gamla stan till tunnelbanan...såå mysigt !

6 kommentarer:

BP sa...

Ja du! Den avslutningen av födelsedagsmånaden men speciellt början på november kunde ju knappast ha varit bättre om du frågar mig. Å du håller nog med:-)
Maträtterna såg gudomligt goda ut - dregel, dregel. Restaurangen har jag faktiskt aldrig hört talas om. Tack för tipset:-)

BP sa...

Sorry! Glömde ju - du tog fantastiska bilder:-)

Susanne sa...

Vilken härlig start på november. Ha en trevlig fredag!

Znogge sa...

Vilket härligt firande och så god mat! En sådan kväll klagar man inte på :D

Kram och god morgon!

Steve sa...

Och jag som påstår att november är en trist och grå månad. Din start på månaden motsäger detta med eftertryck. En alldeles underbar start på november tycker jag. Det är en härlig bildkavalkad du bjuder på.

Ditte sa...

Vilken fin kväll på alla de sätt. Och så roligt att ses och att bli firad förstås.
Maten såg så god ut. Helt i min smak också. Detta är en restaurang jag inte hade hört talas om tidigare m men nu har jag det. Tack för tipset.
Fina bilder från en fin kväll i Stockholm.
kram!