måndag 19 november 2018

Gran Canaria dag 3

 Solen sken i morse när jag gav mej iväg på en joggingtur i ”gamla” hemtrakter i Maspalomas, och jag hittade hem utan problem! Efter en underbar frukost så gick solen i moln och vi tog bilen mot Amadores igen, där sken solen! Så underbart skönt och varmt! Vattnet kändes varmare idag, men det blev vara bad av fötterna i alla fall. Ljuset är ju det bästa med denna resa, när man vet att solen går ner vid 15-tiden hemma, och då är klockan bara 14 här, och solen är uppe många timmar än. Vid 17-tiden packade vi ihop och tog hyrbilen hem igen. Härliga vyer över Atlanten . Kvällen avslutades med en två timmar lång ljuvlig middag på hotellet och lite prat med makens jobbarkompis med fru som också är här på samma hotell, de lyckostar ska vara här i två veckor, och det borde faktiskt vara minimum. Men vi gör vårt bästa för att njuta av dessa dagar vi har kvar!











7 kommentarer:

BP sa...

Helt underbara bilder! Jag bara njuter. Älskar att åka snålskjuts med dig:-)
Alltid bra med bildbevis som visar datum och tid:-)
Visste faktiskt inte att Gran Canaria ligger en timme efter Sverige, för Spanien har ju samma tid som vi. För er är det i alla fall en win-win situation:-)

Steve sa...

Ljuvliga bilder. Jag förstår att ni njuter av vistelsen.

znogge sa...

En vecka går tyvärr väldigt snabbt men är helt klart bättre än ingen vecka. Ha det fortsatt gott och njut!

Kram

Ama de casa sa...

Så härlig det ser ut! Fortsätt nu och njuuuut av tillvaron! :-)

Ami sa...

Visst går en vecka fort, men det är bättre än inget alls. Njut och koppla av!
Kram

Ditte sa...

Låter helt perfekt och väldans bra med hyrbilen som smidigt tar er runt. Och visst förstår jag att du hade önskat mer tid här. Men är det nu inte så vill det till att njuta dubbelt av en vecka. Kanske att det går. Härliga bilder!
Ha det gott!

Susanne sa...

Jag är så avundsjuk.....