måndag 5 november 2018

Natthelgen gjord!

Fick sällskap en bit i kulverten på väg till omklädningsrummet på GKS i morse, ett gäng robotar som var på väg! Härligt att åka hem efter tre nattpass! Såklart kan man sova hur länge som helst då, när man nu bytt dygnsrytmen rejält, så klockan var tvungen att ställas så jag inte försov mej till jympan ikväll. Klockan ringde vid halv tre, och jag hade inte alls någon lust att vakna då, det var ju faktiskt väldigt mörkt ute också!

Jympan gick bra, men det är ingen större uppslutning denna termin dock. Efter makens lasagne, med lite hjälp av Knorr, så var det dags för "Vår tid nu" på svt, sedan hamnade jag framför sista avsnittet av "Allt för Sverige" .

Blev så glad för att brorsdottern skickade detta foto från i helgen, mamma och pappa fick lite ljus vid sin grav, brorsan med familj såg till att det lystes upp.
Dags för en ledig vecka, det känns inte helt fel!
PS, Glömde...vill ni vara med i ett kul höstquiz med vinst....så gå in på bloggen Just nu-just här!

6 kommentarer:

BP sa...

Gillar dina robotkompisar. Önskade bara att du kunde få skjuts med dom till omklädningsrummen.

Du, det var ingen idé att vakna idag. Typiskt novemberväder med duggregn. Synd med dålig uppslutning på jympan. Men jag brukar säga det är ju inte kvaliteten som gäller utan kvalitén.

En hel vecka ledigt! Underbart! Å som jag jag lärt känna dig så kommer du att njuta för fullt.

Himla kul förresten att du gör reklam för Annettes höstquiz:-)

Sov gott nu. Det tänker jag göra:-)

znogge sa...

Så vackert det blev vid graven!

Kan tänka mig att det är skönt att tre nattpass är avklarade nu!

Kram

Ama de casa sa...

Kan man inte åka snålskjuts med dom där robotarna? Vad händer om du hoppar på? (Jo, dom fascinerar mig mycket, robotarna :-) ).

En helt ledig vecka? Oj vad skönt - passa på och njut av tillvaron :-)

Steve sa...

Dessa robotar! Är vi alla utbytbara tro?

Ami sa...

Så fint det blev på graven!
Och vad skönt att du nu är ledig en hel vecka!

Ditte sa...

Skönt nu med lite arbetsfria dagar. Ler när jag ser dessa robotar ta sig fram och fram verkar de ju komma. Kanske till rätt ställe också.
"Vår tid är nu" försöker jag också följa.-Är inte annars någon serieperson.
Förstår att du blev glad över bilden från kyrkogården. Tankarna finns ju där även om en själv är på annat håll.
Önskar dig en fin tisdag.
Kram!