torsdag 29 november 2018

Kliniskt träningscentrum

Idag var det dags för teamträning igen, vi kör vidare på blödning efter förlossning och skulderdystoci.
KTC (kliniskt träningscentrum) har också flyttat till nya lokaler på NKS, när jag letade efter en toalett träffade jag på en del dockor...
.
Hoppade till lite när jag trodde att det inte var en docka som stod tyst där i hörnet.

En del huvuden låg på rad.

Mentalt är man väldigt trött efter en sån här dag, och tacksam var jag när jag kom hem ikväll och ser att maken förberett Knorrs Lasagne till middag!

6 kommentarer:

BP sa...

Hahaha! Dockorna ser förvånansvärt naturliga ut om man säger så. Klart man studsar till. Åsså kunde jag inte låta bli att skratta åt "paret" som låg på sängen. Såg ut som två slutkörda läkare under nattskiftet;-)
Härligt men den färdiglagade lasagnen. Hoppas den var god.

Ditte sa...

Mycket att ta in och dessa dockor i "alla vrår". Svårt att veta iböand om det är dockor eller inte.
Och att bli bjuden på middag efter denna dag var ju helt perfekt. Och det är ju tanken som räknas..
Kram och natti

Znooge sa...

Jag hade onekligen hoppat till när jag såg dockorna. Träningen är bra men jag kan tänka mig att det är tröttsamt också. Då är det smidigt att sätta sig till dukat bord.

Kram och god fredag!

Ama de casa sa...

Ja, man ser ju att dom har underdimensionerat NKS totalt när till och med dockorna får dela säng... ;-)
Skallarna såg rätt läskiga ut...

Förstår att du blev rädd av han som stod där och smög runt hörnet :-)

Skönt att du blev väl omhändertagen när du kom hem efter den dan :-)

dianasdrömmar sa...

Hihi, läskigt kram och trevlig fredag Diana

Ami sa...

Jag kan verkligen förstå att man blir trött efter en sådan dag. Skönt då att komma hem och slippa fundera på vad man ska ha till middag!
Kram