lördag 3 november 2018

Fredagsnatten

Ganska bra skyltat på vår väg genom kulverterna mot NKS...

Ljusgården mitt i vår avdelning...

I natt var jag med och bistod vid min 1:a förlossning på NKS, det gick finfint, en liten pojke föddes galant! Sen fick vi det lugnt , så några av oss klädde "upp" oss i operationskläder och gick till operation för att se vart de låg, där kommer man inte in utan dessa kläder!

Vidare åkte vi vidare upp till barnavdelningarna för att se vart neonatalen låg. Där hittade vi lite leksaker, bl.a detta hjärta!
Sovdag idag, nu strax dags att cykla till jobbet igen...

5 kommentarer:

BP sa...

Vägen är lång, men ljusgården riktigt fin.
Grattis till första förlossningen på NKS. Skrattade gott när jag såg dina kläder. Innan jag läste texten trodde jag att du hade bytt till ett kejsarsnitt, respektive att ni firat Halloween. Sen läste jag texten...
Det där hjärtliga "konstverket" är riktigt fint, fyndigt till och med att välja ett hjärta som lekplats på ett sjukhus. Bra tänkt där!
Snart kan du alla avdelningar;-)
Å efter den lugna andra natten hoppas jag på ytterligare en lugn natt för dig!

Ditte sa...

Skönt med en lugn natt och nu är det gjort för din del. Första förlossningen på NKS. Grattis! Jag fick titta vå gånger för att se att det var du där i op.kläderna. Bra att veta var dessa salar finns och hur det ser ut. Hjärtat tycker jag är jättefint. Säkert kul att leka i. Önskar dig en lugn natt.
Kram!

Ama de casa sa...

Så bra att första förlossningen gick bra - då är det ju "bara" att fortsätta på den inslagna vägen :-)
Hjärtat må vara pedagogiskt riktigt, men jag tycker nog att det är lite läskigt ändå... ;-)

Snygg op-outfit! :-D

Ami sa...

Så skönt att det blev en lugn natt. Nästan lite läskigt med det där hjärtat :)
Kram

Steve sa...

- Första förlossningen känns så klart speciell.
- Jag som jobbat i fängelsevärlden får helt andra vibbar när jag ser kulvertar.
- "Leksakshjärtat" passar väldigt väl in i den miljön.
- Elegant operationsstass. De vita skorna nästan bländade mig.