söndag 18 november 2018

Skyltsöndag...

 Dagen började bra med blå himmel och sol, gick till yogan glad i sinnet, men där stod en skylt ( hm, borde ju fotat den- det är ju BP:s skyltsöndag!) att instruktören var sjuk och alla pass var inställda idag! Så det var bara att snöra på sig joggingskorna och ge sig ut på en joggingtur, men på hemvägen sprang jag vilse! Gatorna ser ju så lika ut. Tur jag hade mobilen med mig och hittade hem via Google Maps! Hann äta frukost innan de stängde, puh! Sen kom molnen, då tog vi bilen till Amadores-stranden, där fanns solen. Tänkte bada, men det var alldeles för kallt i vattnet för mej. Blev ett dopp i poolen när vi kom hem istället. Ikväll blev det taxi ner till Meloneras och middag på ”vår” italienska restaurang. Nu är det live-musik med Gery Lane på puben ” The 19th Hole”. Nån skylt har jag oxå fått med, men höll på att glömma bort att det var söndag idag!








5 kommentarer:

BP sa...

Härligt att du skyltar med dagsfärska bilder från Gran Canaria. Tusen tack för det:-) Å så skyltar du faktiskt med fantastiskt väder på dina fina bilder också. Även det tackar jag för:-)
Den första bilden är ju så underbar! Helt klart mitt stuk, fast jag tar vitt;-)
Kan inte låta bli att skratta åt Daniel Craig som uppenbarligen gör reklam för Omega. Clooney håller på med Nespresso - hahaha. Men Clooney är mycket snyggare;-)
Å så rätt som det är sagt - åtta timmars sömn per natt behöver jag också;-)

Fortsätt och njut av er semester nu! Hoppas att ni slipper jaga solen imorgon;-)

Än en gång - tusen tack för skyltningen:-)

Ama de casa sa...

Ooops! Ännu en anledning att skippa det där med att springa - man kan kuta vilse! Tack för varningen :-D

Sen förstår jag att ni hittade sol på den där stranden. AMAdores - klart att solen sken där ;-)

Hoppas ni får finväder idag utan att behöva jaga runt. Fast å andra sidan är det ju kul att se sig om också :-)

Ami sa...

Härligt att ni hittade solen tillslut :)
Ha det fortsatt bra!
Kram

Susanne sa...

Åååå vilket härligt väder jämnfört med vårt 50 nyanser av grått ;)

Ditte sa...

Skönt att ni hittade solen. Hos oss i Torrevieja är den en bristvara idag. Regnet har vräkt ner i natt.
Tack för trevligt Canarisk skyltning som piggar upp.
Ha det gott! Och önskar er en fin vecka.
Kram!