onsdag 9 januari 2019

Årskrönika juni-augusti 2018

Nyvaken men lyrisk efter kvällens IW-pass! Nästan full sal ikväll, många som vill börja motionera nu i januari, superkul helt enkelt. Få se hur länge de håller i!
Nu vidare till 2018 års sommarminnen...
Började juni med en helg på landet....


Tror inte det var så varmt dock...men njutningsfullt ändå!

Någon helg efter blev varm, då var vi bjudna upp till Södra Rörvik och kompisarna Y och T!

Fast vattnet var fortfarande kallt...

Men varmt i solen, och vi fick åka båt!

På självaste midsommaraftonen åkte vi till Rhodos, och semestern kunde börja!

Två härliga veckor med sol,bad och god mat och en hel del träning...

Anthony Quinn bay...

En hel del fotboll blev det också!

...och en båttur till Symi.

Innan semestern tog slut hann vi med att besöka landet igen, nu är vi inne i juli månad.

Magiska dagar och kvällar...

...och värme! Tillbaka till Solna så var jag tvungen att bada i Brunnsviken, värmen var olidlig. Kan inte fatta nu att jag faktiskt sov på balkongen två nätter, så varmt det var!

Smarta var vi som bokade en kryssning på Cinderella innan det var dags att börja jobba igen, de hade svala hytter minns jag!

...och som alltid vackra vyer i skärgården.

Augusti inleds med schlagerpride!

Här syns Finlands bidrag i årets ESC, "Monster" hette låten.

Sommaren fortsätter, och man får se till att njuta av de lediga dagarna! Det blev en tur med Blidösund, där Carl-Einar Häckner uppträdde.



Ut i skärgården över dagen för att umgås med makens alla fem syskon med respektive...

Ser ni maken med cykeln? Mycket packning hade vi med oss till Ulriksdals slott för att se Diggiloo i slutet av augusti...

Medhavd sallad och vin . Brassestolarna fick vi låna av våra kompisar.

Ser ut som att värmen inte var kvar...

En av de sista dagarna i augusti så åkte vi upp till Falun för att hälsa på min bror, och hans nyaste barnbarn Kian. Jag är alltså gammelfaster!

Tittade förstås till mamma och pappas grav i Falun.

...och innan vi gick över till september såg, lyssnade vi på GES på Skansen. Inledde gjorde Erik Gadd, som jag såg till att få en selfie med, och berättade att vi såg fram emot att se honom på Börsen i september!

5 kommentarer:

BP sa...

WOW! Här var det många bilder du inte har publicerat förut. Jättekul! Upprepar det jag sagt förut: du har verkligen njutit av livet. Ännu mera än vad jag sett hittills på din blogg alltså.

Det jag minns mest är såklart fotbolls-VM och T:s framgångar där. Oooops, borde ju ha kommit ihåg dina äventyr bäst;-) Jo, jag kommer även ihåg att Midsommar var kallt, men annars minns jag sommaren som den varmaste och skönaste jag upplevt. Å japp, det var den ju, den varmaste sommaren på 300 år.

Znooge sa...

Efter att ha sett dina härliga bilder så kan jag inte annat än att längta till ljusare tider och sommaren! Men frågan är om vi får en så vädermässigt bra sommar till på flera år...

God morgon!

Ama de casa sa...

En underbar sommar helt enkelt, med mycket nöjen och inte minst musik - härligt!
Fast den där träningen på Rhodos, den hade nog jag skippat... ;-)

Ha en härlig dag!

Ditte sa...

Vilken härlig och varierad sommar med mycket av det mesta. En perfekt blandning. Och roligt att se bilderna av upplevelserna nu när det är januari. Har ju hängt med på ett hörn på de flesta trevligheterna men här var det många bilder jag inte minns.
Kram och trevlig torsdag.

Anni sa...

Om man inte vet något om dina arbetsnätter kan man tro att du bara roar dig och lever lyxliv. Du är SÅ värd att ha det bra när du är ledig!
Kram <3