tisdag 22 januari 2019

Tisdagsfunderingar

Fick en bild från min bror som just nu befinner sig på Gran Canaria...ser inte alls dumt ut!
Själv har jag sovit efter en okey natt på jobbet. Fått hem varor från Mathem, där jag beställt massor helt galen, fick bara en banan, jag trodde jag köpt flera, liksom en grapefrukt mm, ack ja, man kan inte lyckas jämnt! Har också fått hem flera Mateus tallrikar som jag beställt, oranga sådana, men de var alltför bleka i färgen om man jämför, hm. Nu vidare mot jobbet igen, ikväll kan jag ta bilen,hurra!

6 kommentarer:

znogge sa...

Övning ger färdighet så nu vet du inför nästa beställning. Synd att färgen på tallrikarna in te var helt rätt.

Kram

BP sa...

Härligt med en värmande och solig bild från Gran Canaria. Tack för den:-)
En banan räcker kanske inte så långt. Det gäller grapefrukten också såklart. Det är bara att "stödköpa" idag eller imorgon;-)
Senast du köpte Mateus tallrikar köpte du dom väl i Täby Centrum om jag minns rätt. Orange ska "lysa", inte vara blek enligt mig (och dig).

Önskar dig en ugn och skaplig andra jobbnatt nu.

Ditte sa...

Lite snopet där med beställningen...Men som du skriver - man kan inte alltid lyckas. Bara du inte behöver betala för det du inte fått. Gran Canaria ser behagligt ut och dessutom halkfritt. Undrar om de glömt ett färgbad på dina tallrikar. Bökigt att skicka tillbaka tallrikarna men rätt färg ska det ju vara.
Önskar dig en lugn natt och skönt att ta bilen förstås.
Kram!

Geddfish ♥ sa...

Synd med beställningen, men så är det, när man inte är med själv.
Synd på tallrikarna, också.

Skulle gärna ha velat varit på Gran Canaria nu!
Önskar dig ett gott arbetspass. Skönt att ta bilen, vilket jag aldrig mera kan.
Kram!

Ama de casa sa...

Trist när det inte blir som man tänkt sig. Du får väl göra en kompletteringsbeställning av frukten (eller bären eller vad dom nu är, bananer och grapefrukt ;-) ) och reklamera tallrikarna.

Hoppas natten var lugn!

Ami sa...

Så härligt det ser ut med sol och värme!
Men vad trist när beställningen blev fel!
Kram