tisdag 1 januari 2019

Nyårsdagen

Nyårsaftonen fortsatte med musik....

Champagne vid tolvslaget...

..och mer musik "Happy New Year" sjöngs...

Långa hyttkorridorer fick jag med på bild.

....och visst fick vi se lite av Stockholms fyrverkerier...




Sen fortsatte dansen till underbar 70-talsdisco! 

Idag, tid för återhämtning efter en god brunch som serverades ända fram till kl 12!

En vacker himmel när vi närmade oss Stockholm igen...

Tyvärr hade vi en hytt utan fönster, det kändes lite jobbigt, men på TV:n kunde man se hur vi åkte fram på havet!

Nu hemma och äter den traditionella pizzan framför Ivanhoe på TV. Jag ska nu gå och lägga mej en stund så jag orkar jobba i natt!!
God Fortsättning på det nya året!

7 kommentarer:

Znooge sa...

Jag vägrar numera att bo i hytter utan fönster. Det klarar jag helt enkelt inte av. Vi avstod nyårspizzan och åt korv och potatismos i stället. Ungefär lika onyttigt misstänker jag ;-)

Kram och god fortsättning!

Ditte sa...

Vilken fin resa! Och fylld av det mesta. Kul med 70-tals disco! Hade jag också gillat.
Fönster vill jag ha, men jag vet ju att med dessa nyårsresor med Birka tar ju fönsterhytterna slut i ett nafs. Men å andra sidan blir dte ju inte direkt mycket sömn en sådan natt....
Och än snabbare går de kostsamma sviterna åt...
Önskar dig nu en lugn jobbnatt.
Kram!

Steve sa...

Extra festligt att fira nyår till sjöss. Nyårsdagens middag på Getingstorp är alltid lutfisk. En mjuk avslutning på många julmåltider.
God fortsättning på det nya året!

BP sa...

Vilka bilder av fyrverkerierna du ha lyckats med. Här är jag riktigt avis. Otroligt bra jobbat:-)
Å på båten fick du ju ytterligare en bra uppladdning inför Mellon och ESC.
Skrattade gott åt er pizza. Jo, Nyårsdagen kallas ju för Pizzadagen, och du visar varför;-) Läste i lokaltidningen att den lokala lilla pizzan sålde hela 800 pizzor på Nyårsdagen 2018. Han hoppades slå det rekordet idag.

Önskar dig en lugn och fin jobbnatt, den första 2019.

Ama de casa sa...

Såg mysigt och kul ut med kryssningen och en himla tur att den där stormen som tycks ha stängt Åland nu väntade tills ni kom i land!

Hoppas du fick en braig första natt på jobbet!

Ha ett fortsatt fint 2019 :-)

Ami sa...

Vilket härligt firande!
Och så praktiskt med en Tv som visar var båten kör :)
Kram

Susanne sa...

Ååå va kul med 70-tals disco :)