söndag 6 januari 2019

Trettondagen och skyltsöndag

Dags för BP:s skyltsöndag, börjar med lite från nätet....

Hm...

Haha!


Ikväll var vi bjudna till svägerskan igen, sååå trevligt! Vi började med lite varm glögg.

Försökte hitta lite skyltar hos svägerskan....

I tavelform blev det!


Dukat för middag

...och inte vilken middag som helst, nej först "nyårslinser" från Italien, dessa linser är dessutom köpta i Italien, liksom korven. Linserna symboliserar visst mynt som är tänkt att bringa välstånd för det kommande året! Det smakade sååå gott!

Inte nog med det, för den som ville fanns det sedan lutfisk, mums!!!

Innan det var dags för kaffet så spelade vi ett italienskt spel : Tombola! Ett riktigt kul spel. ( varför så mycket italienskt kanske ni undrar,  svägerskans döttrars pappa var italienare, och de har båda bott i Italien)

Middagen avslutades med en mumsig dessert. En sån trevlig avslutning på helgen!

6 kommentarer:

Ditte sa...

Vilken trevlig och god avslutning på helgen och att skylta med den är ju helt perfekt, liksom tavlorna.
Sedan skrattade jag gott åt både snögubbarna och de andra "närskyltarna".
Kram och natti

BP sa...

Nej tjejen! Så här får du inte göra mot mig. Jag menar klockan är 01:00 och nattugglan sitter här och dreglar över hela tangentbordet alltså. Jag börja nog med den första tavlan du visar. Den är helt otroligt läcker och underbar. Vill ha - NU!!!
Lutfisk - mums som du vet även är hos mig. Bara hos mig på julafton, min man äter den inte.
Linser gillar jag skarpt. De har en viss smak som liknar inget annat.

Nu får du tycka lite synd om mig faktiskt. Måste du lägga upp sådana bilder som bidrag till Skyltsöndag så sent att jag bara VILL HA, nu;-)

Skyltningen är helt underbart såklart. Det är ju därför jag dreglar;-) Tusen tack för den och länken. Sov gott nu!

Znogge sa...

Vilken trevlig, god och utmärkt avslutning på denna helg! Grytan verkade hur god som helst :D

Kram och ha en bra start på den nya veckan!

Ama de casa sa...

Haha! Roliga skyltar där i början och vackra där hos svägerskan :-) Gillade den där tomten och räven också - kuliga och juliga (även om räven sitter ner istället för att raska över isen :-D ).

Vilken härlig kväll ni hade och italienskt tema är ju inte alls dumt!

Ha en toppenstart på veckan :-)

Geddfish ♥ sa...

Italiensk är gott. Linser med, för den delen. Har linser i skafferiet, får nog koka lite, mums.
Måndagskram!

Ami sa...

Men vilken trevlig kväll ni fick :)
Kram