lördag 18 juli 2020

Lördagsblues och fem en lördag

Sista lediga dagen för mej denna semester. I morgon söndag så ska jag börja jobba igen, egentligen en singelnatt, men det saknas personal varje natt, så jag har redan blivit tillfrågad och ska jobba extra på måndag ...
Sovit dåligt i natt, så efter  en joggingtur och brunch fick jag gå och lägga mej igen!
Åkte och storhandlade på kvällen, det var tomt i kyl och skafferi.
Bjuder på en liten video på vår blivande kattunge busandes med ett av sina syskon, tyvärr lite suddig video som jag fick häromdagen.

"Fem en fredag" var det igår ,Elisamatildas utmaning, på min blogg blir det "fem en lördag".

Vad är det dyraste du har köpt?

Tillsammans med min man är det såklart denna bostadsrätt i Solna!
Men vad jag själv har köpt, jo min f.d lilla begagnade bil, en lite opel corsa för 55 000kr, men den har jag inte kvar längre.

När är du som mest snål?

När lönen börjar sina...

Vilket var ditt senaste fynd?

Kanske mina nya joggingbyxor/cykelbyxor från Stronger som var nedsatt i pris med en hundring.

Vad är aldrig för dyrt?

Att få spendera tid med de numera vuxna barnen!

Vad handlar du mest av i affären?

Frukt och grönsaker, alltid morötter och lättyoghurt.

Orsakullan undrar idag : Fruntimmersveckan börjar nu, har du namnsdag denna vecka?
Nej, heter inget av alla dessa fina namn! Jag har istället namnsdag i augusti och i oktober!

8 kommentarer:

BP sa...

Vilken söt liten filmsnutt. Det syntes nästan att "Molly" är aningen mindre och "svagare" (fel ord, jag vet) än den andra katten. Så du har lyckats "charma" (läs: muta) din man - hahaha:-) Nåt att se framemot i alla fall, nu när du ska börja jobba igen.
Gissar att du ändå är rätt så nöjd med din semester, där du åtminstone hade två varma veckor.
Så du gillar morötter. Det var nytt för mig. Hade fått för mig att du var som Ama och jag, alltså ogillade morötter. Undrar var jag fick den uppfattningen ifrån...

Ama de casa sa...

Men vilken härlig film! Sååå himla söta och busiga :-)

Morötter? Inte i min kundvagn... Fast jo, ibland handlas det hem morötter ändå, för Anders gillar dom. Synd att dom smakar så otäckt när dom har en sån vacker färg ;-)

Hoppas du får en skön dag idag innan det blir dags att gå till jobbet igen. Oj vad fort tiden har gått...

Geddfish ♥ sa...

Vilken söt kattfilm, jag smälter!! Oj, vad jag ville ha!
Jag skulle tro att du varit nöjd med din semester, det har verkat så när jag läst. Finns så mycket att upptäcka i vårt vackra land.
För önska lycka till i jobbet ikväll nu då.

Jag har alltid morötter hemma och yoghurt eller fil.
Kram!

Ätliga trädgården sa...

Finns ju inget gulligare än kattungar. Intensiv men härlig tid. Så mysigt med ulltuss i familjen.
Allt gott
/Anette

Ami sa...

Åh, en ny liten katt! Så söt ❤
Kram

Carita Liljendahl sa...

Ja, bostadsrätter är inte precis billiga där ni bor :-)
Men katter är alltid söta!

Ditte sa...

Vad roligt med er kattunge! Och filmen var så fin.
Nej , semestern går fort och när det nu är brist på barnmorskor förstår jag att det känns kluvet att jobba.
Ja, en bostadsrättslägenhet är ju dyr men å andra sidan är det ju viktigt att bo bra och trivas. Värt så mycket.
Kul att läsa dina svar.
Nej, aldrig för dyrt att spendera tid med barnen även om de är vuxna. Instämmer helt.
Kram

Paula sa...

Så fint med bilder och filmsnuttar på blivande familjemedlemmen, något namn bestämt? Kul att du också är en morotstjej! Finns alltid morötter i min kyl, har stort tuggbehov och de är perfekta för ändamålet.