fredag 3 juli 2020

Semesterdag 10 och fem en fredag

 Minnena på facebook berättar att vi var på Rhodos och just denna kväll hejade på Sverige i fotbolls-VM ,2018 .
 Detta år går vi en promenad i omgivningarna på Rådmansö.

 Inte dumt det heller.
 Inget regn idag, det är vi tacksamma för. Grillade till middag.
 Njöt av Loa Falkmans skönsång på TV ikväll.
...och gissa om jag blev förvånad när vi just pratade om kattungarna ( håller ju på att övertala maken) och får denna ljuvliga bild på messenger!!!

Elisas fem en fredag idag, frågorna lyder:
1. När var någon senast artig mot dig?
Oj, det minns jag inte. Fast jag uppskattar mycket att min man brygger kaffe till mig de flesta mornar här i stugan och häller upp i en termos. Ja, vi brygger olika sorters kaffe , min man vill ha Zoegas skånerost, men jag dricker Gevalias mellanrost!

2. När senast förlät någon dej?
Lika svårt att svara på, men tror nog att det är maken här också!

3. Vad för något köpte någon nyligen till dig?
Fick ju såna fina armband från Snö av yngsta sonen härom dagen, fast de var nog ämnade till hans flickvän från början, men de var för stora för henne!

4. Vad blev senast taget ifrån dig?
Såg just idag att vår bolåneräntor gått upp, inget kul besked...

5. När blev du senast överraskad?
Idag faktiskt, fick veta att vi får besök här på landet av båda sönerna med flickvänner nästa helg, sååå roligt!!!

Orsakullan undrar idag: Mina sommarskor är ett par ...
Trot eller ej, men här på landet är det foppatofflor som gäller! Men annars är jag supernöjd med de nya sandalerna från Rieker som jag köpte via nätet nu i år.

6 kommentarer:

BP sa...

Första bilden är ju en höjdare, och din man var ju med i vårt fotbollstips också. Härliga minnen. Det var liksom bättre förr;-)
Å att se dig på landet med strumpor på och vandrandes på en lerig stig är liksom en Susjos jag inte känner igen. Så långt från partytjejen jag känner;-)
Skoj att sönerna med flickvänner hälsar på er nästa helg. Hoppas ni står ut med att vara i stugan tills dess med tanke på vad SMHI har hotat med...
Åsså skrattar jag igen - Foppatofflor på Susjos - hahaha:-)))))) Okej, för Foppatofflor i lägenheten och på landet, så länge du inte går ut på stan med dom så;-) Gissar att tofflorna är rosa - hahaha:-) KRAM!

Znogge sa...

När det gäller resor får man numera leva på minnen och semestra på hemmaplan i stället men det går det med.
Jag trodde faktiskt att ni redan hade bestämt er när det gällde kattungen...
Så mysigt med söner och flickvänner på besök nästa helg. Vi träffade den lilla familjen i går och det gjorde min dag.

Kram och god lördag!

Ama de casa sa...

Vilken härlig bild den där minnesbilden :-) Och katterna är ju helt oemotståndliga - snart har du din hemma! Det är den andra från vänster, va?

Senast taget från mig var SINK-skatten som vi betalar varje månad till Sverige och som vi inte får ett skit för. Vi betalar skatt i Spanien också, och det säger jag självklart inget om - det är ju här vi lever och bor.

Ditte sa...

Visst är det trevligt även på Rådmansö. Och en fin bild på er från Rhodos.
Så ljuvliga kattungar. Och jag hoppas och håller tummarna att en blir er.
Kul att läsa dina svar på frågorna. Och extra roligt ar ju att sönerna med flickvänner kommer på besök.
Önskar er en fin lördag.
kram

Guldkryckan sa...

Så fint att se din semester via bloggen, precis så avkopplande som det ska vara.
Underbart ju.

Önskar dig lycka till med kattplanerna, katter är ju bara bäst ;)

Ha en fortsatt fin semester.

Anki sa...

Vilken ljuvlig bild på kattungarna! Hoppas operation övertalning går framåt och att en av dem blir din!.
Kram