måndag 20 juli 2020

Första natten efter semestern...

Första natten på jobbet efter semestern var en smekning om man jämför med hur det kan vara! Fullt jodå, men andra sjukhus kunde hjälpa oss under natten, det var räddningen! Läkarna hade dock fullt upp, det blev en natt med många kejsarsnitt.
En hel del kollegor gjorde sin sista natt inför semestern, och det bjöd på en massa gott! Så det gick ingen nöd på oss vad gäller sockerintaget!
Sovit gott hela dagen, och ska jobba extra i natt. Min man såg till att jag fick sushi till middag så jag ska orka med natten.

Orsakullan undrar idag : Har du fått någon solbränna i år?  Vi hade ju tur med vädret den första semesterveckan efter midsommar, så jo, lite färg har jag fått.

6 kommentarer:

Geddfish ♥ sa...

Det var väl skönt ändå, att det gick så galant mot vad du hade trott!
Inte dumt att få sushi inför nästa natt, omtänksam make du har.
kram!

BP sa...

Det kallas visst för mjukstart efter fyra veckors semester. Så jag hoppas att det blir (relativt) lugnt även den här natten.
Å visst har även jag fått färg. Det gick ju knappast att undvika;-)

Znogge sa...

Så skönt att det blev en ganska så snäll början efter semestern. Lite gott piggar dessutom alltid upp.

Lite solbränna men inte som jag brukar ha.

Kram och god kväll!

Anki sa...

Skönt med en hyfsat lugn start efter semestern - hoppas även denna natt blir bra!
Kram

Ditte sa...

Skönt att det blev en ok. natt för dig och dina kamrater.Och ibland behöver man extra socker.
Rart av maken att tänka på dig med sushi.
Önskar dig en ok. jobbnatt.
Kram

Ama de casa sa...

Oooo... Den där godisskålen - attans vad gott! Jag skulle ha satsat på ploppen först :-D Dom "nakna" karamellerna hade jag skippat, är lite corona-nojig, kan man säga.

Skönt att det blev en hyfsat lugn inledning ändå. Hoppas det blev bra även den natten som varit.

Här kan det tänkas bli lite lustiga brännor med tanke på munskyddstvånget... På stranden slipper man, men där är ju inte vi. På terrassen går det inte sitta i solen, då får man typ värmeslag. Markis ut! :-)