måndag 18 september 2023

Glad måndag

Om ni tittar in på Paulas blogg idag så får ni se detta häftiga konstverk som jag fotade i Liverpool när jag var där på ESC i maj, visst är den häftig, vår jord sedd från rymden, läs mera om konstverket GAIA här, eller inne hos Paula. Konstverket finns nu bl.a i Kristine Kyrka i Falun, så synd att jag inte hinner upp och se den irl, men Paula har varit där och har fina bilder på den! 

Alltid en "glad måndag", Caritas tema,  när jag vakar av efter natthelg! Men det blir en kort ledighet, på onsdag går jag på igen.

7 kommentarer:

Paula sa...

Ja tänk så världen är liten ändå, att just du och jag på helt olika platser tittat på samma fascinerande jordglob!
Kram

BP sa...

Såg GAIA på Paulas blogg. Konstverket är helt fantastiskt och jag får faktiskt ge Svenska Kyrkan en eloge, att konstnären fick hänga konstverket i Falun kyrka. Bra där! Modernisering på högsta nivå:-) Skoj att du fick se GAIA irl i Liverpool:-)

LillaSyster sa...

Så läckra bilder =)

znogge sa...

Vilket fantastiskt fint konstverk! Får titta närmare på det.
Hoppas du njuter av ledigheten även om den inte blir så lång.

Kram

Ditte sa...

Visst är "Gaia" mäktigt. Såg detta i Stockholm i december 2022 under Nobel Week Lights https://dittemitti.se/ljusfestival-i-stockholm-nobel-week-lights-2022/
och verkligen roligt att fler får se det . Kul att du såg det i Liverpool.
Ingen rast och ro för dig. Men önskar en lugn natt.
Kram

Anna i Portugal sa...

Väldigt fräck jordglob. Såg den precis hos Paula. Visste inte att den varit i Liverpool också. Ska gå in på länken och läsa mer. Önskar dig en skön ledig dag imorgon!

Annika sa...

Vad fin den är, och så vackert då det speglar sig.
Hoppas att du har haft fina lediga dagar.
Kramar!