söndag 3 september 2023

Skyltsöndag i Köpenhamn

BP:s skyltsöndag idag, och såklart blir det skyltar från Köpenhamn, börjar med lite bilder från hotellet.
Entrén till Hotell Wide, som förut hette Ascot hotel.

Tintin!
Vem är detta?
Ströget...
Den lille kaffe-tuk, visst är den söt!
Glada turister i Nyhavn, vilken fantastisk helg vi har haft!
Shotsen har lustiga namn! Fiskefjaes?! Sismofytter?!
Blomsterfestival på Tivoli!
Underbart med dessa solstolar på Tivoli, såg så rogivande ut.
Så vackert på Tivoli!
Lilla tåget påminde mej om Ama....
Visst är det vackert! 

 

Gårdagkvällens restaurang 1733 var väl inte den bästa...
God jordärtskockssoppa till förrätt...när den väl kom! Vi fick vänta väldigt länge på maten, och varmrätterna var väl sådär, min köttbit var väldigt seg, glömde t.o.m bort att ta ett foto på varmrätten!
Mera skyltar....
Det var en fin kväll i Köpenhamn igår, och så roligt att träffa alla , trots att ljudnivån på restaurangen inte var den bästa...
Men ändå nöjd och glad när vi kom tillbaka till hotellet igår kväll.
Idag tog vi en promenad till Rådhusplatsen innan vi åkte ut till Kastrup.
Där var det loppmarknad.
Biofilmer i Köpenhamn...(Helen Mirren som Golda Meir)
Jodå, det kom vatten ur kranen på denna toalett när jag tryckte på "knappen"!
Fick en bild av svägerskan idag från nånstans i Köpenhamn tror jag, hon känner inte till skyltsöndagen, men den passade ju in idag!
Sista skylten, en bild på Kastrup. Nu är också vi hemma igen efter en intensiv och rolig helg!









8 kommentarer:

BP sa...

Vilket inlägg! Det är så himla länge sedan jag var i Köpenhamn så jag bara älskade dina fantastiska bilder. Vilken fotograf du är:-) Louis Vuitton bilden är ju en höjdare:-) Ja, det är den med dig och den läckra outfiten också:-)
Å du!? Har du inte läst Harry Potter????? Dobby är en figur i HP-böckerna:-)
Vet egentligen inte vilken skylt jag gillar bäst. Hela serien är helt fantastisk och sol på det - jag är sååååå nöjd:-)
Nu hoppas jag bara att du inte behöver jobba imorgon utan får några dagar för återhämtning;-)

Tusen tack att du orkade skylta efter helgen i Köpenhamn och stort tack för att du länkar:-)

PS. Synd att maten inte var på topp. Och priset för ölen med vår svenska krona var ju skyhögt... DS.

LillaSyster sa...

Så många fina bilder! Köpenhamn visar verkligen upp sin bästa sida =)

Anki sa...

Ännu en fin dag i Köpenhamn - och massor med fina bilder! Figuren gjorde jag en bildsökning på och kom fram till att det är en figur i Harry Potter - ja, det visste ju BP såklart, men inte jag :)
Kram

Anni sa...

<3 Dobby <3 - honom kan man inte annat än älska! Du måste läsa Harry Potter-böckerna!
Köpenhamn kan man inte annat än älska. Så mysigt att få se dina bilder, vilka fantastiska sensommardagar ni hade.

Ditte sa...

Verkligen en väldigt lyckad helg! Och tur med vädret. Trist att maten på kvällen var mindre lyckad, men er träff blev ju lyckad ändå.
Köpenhamn är en jättehärlig stad och ett besök i Tivoli är ju ett "måste". Perfekt med solstolarna på gräsmattorna.
Härliga bilder och jätteroligt med skyltarna härifrån Piggade verkligen upp.
Kram

Guldkryckan sa...

Skriver det återigen, jag älskar Danmark, tack för jättefina bilder.

Tillönskar dig en fin kväll nu. :)

Paula sa...

Vilken fantastisk outfit du hade! Så snygg på dig! Glömde rentav kolla skyltarna...Men trist att inte maten var till belåtenhet. Tur att sällskapet var desto trevligare. Dobby har jag aldrig sett, men skulle gärna träffa trollet, o kanske få honom att le!
Kram

Carita Liljendahl sa...

Tintin, hade nästan glömt honom, fint att det finns en sådan plats där han får plats :-D
Fina skyltar, roliga skyltar - stora och små!
Och en sådan genuin loppis! Sol och sensommarkänsla över många bilder.