tisdag 19 september 2023

Plötsligt så händer det...

Idag fick jag jag ett erbjudande från bemanningen på jobbet om att få vara ledig i morgon natt då det är många i personalgruppen på plats! Jag skulle få ATK-ledigt (  I korthet är arbetstidskonto ett konto där timmar överförs under kalenderåret som varje anställd själv kan välja hur de ska plockas ut, i ledighet, pengar eller till tjänstepensionen ) . Jag tackade inte nej till det, har en fullbokad helg, så varje natt jag inte behöver jobba denna vecka är bra. Men jag tror aldrig jag fått det erbjudandet förut , att få vara ledig en natt, bara sådär!

På balkongen har sommarblomman börjat blomma igen, den som jag tänkte kasta. 

Dagen idag sov jag igen timmar som jag missat i helgen, och så storhandlat till kyl och skafferi.


Ett trevligt minne kom upp på facebook idag, året var 2019  jag å schlagerväninnan var på premiären av Häxorna i Eastwick på Cirkus. Minns att vi tyckte den var sådär bara, trots Peter Jöback i huvudrollen( fick två plus av Aftonbladet)  Höjdpunkten var nog att få träffa Björn Skifs i baren!




 

8 kommentarer:

BP sa...

Det finns hopp, även på ditt jobb;-) Det ska bli skoj att se vilka äventyr som väntar dig under helgen:-)

Tiden är ur led som det heter. Det är ju så varmt just nu att till och med blommorna verkar vara förbryllade;-)

Björn Skifs gillar jag skarpt. Han är en fin person. Inga skandaler och still going strong. Ett kul minne:-)

LillaSyster sa...

Din sommarblomma kan du ta in eller plantera ute på landet, den är perenn. En Campunala
https://www.plantagen.se/campanula.html

Så bra att du fick lite ledigt =)

Ditte sa...

Vad överraskande och trevligt att du fick erbjudande om att vara ledig. Heja!
Ja, skönt väder tar vi vara på och det gör dina blommor också. Så fina.
Skönt att ha uträttat diverse handling. Kul med FB minnet. Vet att jag såg musicalen och B.S. gillar jag.
Varm kram

znogge sa...

Så skönt att slippa en arbetsnatt så jag förstår att du nappade på det.

Vilken tur att du inte kastade blomman för nu ser den hur in ut som helst igen.

Kram och god kväll!

Anna i Portugal sa...

Vilken härlig överraskning att få vara ledig med fullt betalt, när du dessutom behöver lite extra vila. Perfekt!

anna-lena,larsson@edu.tranemo.org sa...

Så positivt! Speciellt om det passar dej bra.
Har slängt de flesta sommarblommor, som stått i krukor. Egenodlade. Blev ganska bra, men för mycket regn tog knäcken på dem. Nu är det ljung i krukorna. Den växten brukar klara rätt mycket.
Kan ju inte kommentera dej med mobilen. Så det blir tyvärr bara sporadiskt. Använder inte datorn varje dag.... Kram

Annika sa...

Plötsligt händer det ja.
Härligt att du fick lite sådan ledighet!

Björn Skifs, har alltid gillat honom SÅÅÅÅ mycket!

Kramar!!

Paula sa...

Vilken fin present! Ja för visst kändes det väl nästa så, att få en oplanerad överraskande ledig natt! Vet du mina balkongblommor frodas också, inte alla men en stor kruka med petunia och pelargon är full i knopp dessutom!