lördag 18 maj 2024

Fem en fredag på en lördag

Lite mer foton från min mans födelsedagsfirande igår. Fina förgätmigmej från Vendelsö.
Rosor, dagen till ära!
En present i form av en gammal brandbil ( gissa vem som lekte med den?).
Så firad han blev min man, med champagne och annat gott, och upplevelser som väntar! 
 
Redan ikväll kommer den första upplevelsen, frun har bokat sviten på Viking Glory!

Nu går jag över till Elisamatildas "fem en fredag" som jag missade igår. Temat är : Våren är här!

1. Vad har du gjort ute i solen den här veckan?

Återhämtat mig efter schlagerveckan i Malmö genom lite sol på balkongen.

2. Vad njuter du mest av i vårsommarvädret?

Solen, värmen och allt det gröna som naturen nu bjuder oss på!

3. Vad är din favoritsyssla utomhus den här tiden?

Att bara få vara och njuta i solen!

4. Vad ser du mest fram emot att sommaren är på väg?

Semester ( som nu är lite oroligt om vi får, då det är övertidsblockad och vi inte får jobba extra i sommar, som är ett måste för att få verksamheten att gå runt i , låter inte klokt, men så är det!).

Längtar efter att få tillbringa soliga dagar på landet!

5. Hur ser din helg ut?

Födelsedagsfirande för min man igår kväll med släkt och vänner, och ikväll bjuder jag honom på en kryssning med Viking Glory till Åbo!

10 kommentarer:

Hanneles bokparadis sa...

förgätmigmej har försvunnit i vår lilla bergsträdgård. Skugga gillar jag men är ute så mycket det går, man blir glad och pigg.
Ha det så trevligt på Åbotrippen, där har jag bott 18 år 💙

femfemman sa...

Vilken god hustru! Men jag tror att din man har "vett" att uppskatta henne. Kram

znogge sa...

Grattis till maken i efterskott! Förstå att det blev ett härligt firande och än är det inte slut. Vilken härlig upplevelse du hade bokat och jag hoppas ni får det skönt på böljan den blå! Förhoppningsvis har ni lika fint väder som vi har :D

Kram och god lördag!

LillaSyster sa...

Trevlig resa!
Så mycket trevligt han fått =)

Guldkryckan sa...

Precis som jag anade, en kryssning, toppen. :)

Hoppas det löser sig där med din semester, vi lever i underliga tider minst sagt.

Ha nu en fin kryssning ni båda.

Anna i Portugal sa...

Hoppas ni får en finfin kryssning! Men vad knäppt, klart ni ska ha semester!

www.saramadeleine.se Orsakullan sa...

Helt sjukt att ni riskerar att bli utan semester. Jag har egentligen ingen semester i sommar, blir uppsagd i ocj med nedläggning av skolan den 18 juni, men om jag lyckas hålla mig frisk fram tills dess får jag avgångsvederlag i juli. Eller ja vi får bli sjuka men max fjorton dagar så inga skador, förkylningar eller andra sjukdomar är godkända. Inte heller vabb...

BP sa...

Vilken underbar kväll ni hade igår! Din man är så fin på fotot med T. Och nu är ni på Viking Glory och fortsätter firandet. Underbart säger jag bara och NJUT, NJUT och GRATTIS till maken förresten:-)

Vad gäller dina svar så är vi helt överens - undantag det där med övertidsblockaden. Känns rätt skönt att vara pensionär;-)

Ha en underbar kväll på båten till Åbo:-)

Ditte sa...

Så härligt att festen blev lyckad och att Martin blev ordentligt firad. Kul att läsa dina svar och nog stämmer jag in i dessa.
Ha det så bra ni kan ombord på Viking Glory och njut .
Varm kram

Janerik Sundh sa...

Jag är nyfiken på hur du upplever musik bäst? Gissar att det är svårt med livemusik? Fungerar det bra med hörlurar och Spotify?
Ha en skön tur på havet!