lördag 25 maj 2024

Hoppa på tåget : Retro

Idag hoppar jag på tåget där Åke är lokförare, temat är retro. Funderade länge om jag hade något som kan tänkas vara retro, så minns jag mammas sås-kanna i skåpet, visst är den retro, och visst är den fin? Det är Rörstrands Granada, tyvärr inte värd så mycket om man googlar, men som sagt, jag tycker den är fin.

En fin lördag, och jobbhelg för mej och min man. Jag var ut och joggade sakta i värmen, få se om foten gillade det. Nu laddar jag för en cykeltur till jobbet ikväll.
 

9 kommentarer:

LillaSyster sa...

Riktigt fin! Och så kul du hade igår
med lek. Resan var kul mindre kul. Ha en bra jobbnatt.

Guldkryckan sa...

Den var fin den, vi har en del Rörstrands här också men förmodligen inget större värde det heller vad jag vet.

Ha ett lugnt och fint arbetspass, håller tummen för det.


Anonym sa...

Älskar såskannan 🥰

BP sa...

Den såskannan är riktigt, riktigt fin. Vackra retro grejer är på något sätt tidlösa och för mig spelar det faktiskt ingen roll att de inte är värda så mycket.
Visst var det en ljuvlig lördag, mera sådana dagar, tack!
Önskar dig en dräglig natt.

Och så fortsätter din man att jobba trots att han fyllt pensionär. Det gjorde jag ju också, för om den ena parten är yngre är det ju bara tråkigt att vara "ensamt hemma". Tycker jag då.

Paula sa...

Underbar kanna, och den passar dig så bra! Priset saknar ju betydelse om man gillar föremålet och inte har tänkt att sälja det.
Hoppas du får en lugn natt på jobbet, kram

Znogge sa...

Den är verkligen jättefin tycker jag!
Hoppas att det blev en bra arbetsnatt.

Kram och god söndag!

Ditte sa...

Vilken fin kanna.Minns att mamma hade en del i denna serie men som jag tyvärr skänkte bort.
Och värdet i pengar tycker jag är tämligen oväsentligt. En bra tolkning av retro.
Ta det lugnt med foten så att den inte blir mer besvärande.
Hoppas det blev en ok. jobbnatt.
Kram

femfemman sa...

Affektionsvärdet, det är det stora värdet. Ser ingen större vits med att äga saker som är värda massor av pengar.
Ha en fin arbetsnatt!
Får pasas på att skriva en kommentar, n'r jag sitter vid datorn. Mobilen vill inte kommentera dej längre Kram

Hanneles bokparadis sa...

jag är lite svag för retro