onsdag 22 maj 2024

Lill-lördag

Med väldigt kort varsel så bestämde vi oss för att äta middag på Villa Godthem på Djurgården ikväll, det gick att boka bord också,  vi tog oss in till stan snabbt med en taxi.
En drink före maten, lyxigt att ha lite helg-feeling på en onsdag, men då vi båda jobbar i helgen ,så får vi njuta av ledigheten mitt i veckan i stället.
Vid baren utomhus stod ett stort gäng, som tyvärr kom in till bokade bord, och gjorde att ljudnivån blev väldigt hög, lite synd.
Vi började med skagencanapé och västerbottenkrokett, smakade väldigt gott!
En vacker kväll, dock lite kylig, så det var skönt att sitta inne.
Vi tog in den klassiska plankan till varmrätt, min man tog ryggbiffen och jag tog rödingen med sandefjordsåsen till, allt smakade väldigt gott.
 
Sen tog vi en promenad in till stan via Strandvägen...
Glada och nöjda efter restaurangbesöket...
Fullmåne över Gröna Lund.
Vi hamnade på Nobis Hotel vid Norrmalmstorg, dit våra kompisar Y och T visade oss tidigare i år.
Magiska drinkar och tyst miljö passade mej bra. Vilken kväll vi fick, kul att med kort varsel bara åka in till stan sådär, och hem kom vi snabbt med en Bolt, en fin trevlig onsdagskväll i maj månad!












8 kommentarer:

BP sa...

Underbart!!! Ni två vet verkligen hur man kan förgylla vardagen - en vardag som i för er består av skiftjobb. Love it!!! Och maten - ja, jag har det ju sagt förut - sin man oh jag har ungefär samma smak - åtminstone vad gäller att välja mat i Sverige. Utomlands är det en helt annan sak;-)

Selfien är en absolut HÖJDARE:-)

Znogge sa...

Vilken bra, spontan och trevlig kväll det blev! Klart att man ska sätta guldkant på veckan när man arbetar i helgen. Lite synd med ljudnivån bara men tyvärr kan stora sällskap höras. Skönt med drinkar då i en mer avkopplande miljö.

Önskar en fin torsdag!
Kram

Anna i Portugal sa...

Spontana aktiviteter brukar vara de bästa tycker jag. Ni ser verkligen ut att ha haft en härlig kväll tillsammans. Bra ni tar tillvara på de lediga dagarna mitt i veckan tänker jag när ni ska jobba helg.

femfemman sa...

Så gott att unna dig något i veckan. En riktig guldkant på tillvaron. Tror inte att de som stimmar, tänker på attcde stör andra.

Annika sa...

AHHH!! VAD härligt!!!
Gillar Godthem. Jag brukar ta räkmacka eller plankstek där. MUMS!!
Och vilket vackert ljus när ni åt där. Bilden på månen, aaaa!!!
Så fin bild på er två också.
Kramar!

LillaSyster sa...

Så mysigt =)

Ditte sa...

Perfekt! Och just att bo så pass nära gör det ju enkelt att snabbt bestämma sig. Blir ju inte direkt en utflykt utan det spontana är möjligt.
Godthem brukar ju vara ett säkert kort. Trist bara med de högljudda gästerna.
Maten ser riktigt god ut.
Och selfien på er är så fin. Verkligen-
Kram

Paula sa...

Jag sitter bara och ler!