måndag 13 maj 2024

Veckans SELFIE

Som ni förstår har jag inte riktigt smält veckan i Malmö ännu, så det blir fler bilder därifrån...här från uppvärmningsmiddagen....foton tagna av en klubbmedlem.
På lördagen hade vi chans att träffa Sveriges representanter Marcus och Martinus, men redan klockan elva, och en bra bit bort från vårt hotell. Vi hade varit ute med våra irländska vänner kvällen före, så när klockan ringde på morgonen så stängde vi helt enkelt av den och sov vidare! 
Finska fans vid arenan...
Tribute till ABBA...

Eftersom jag inte hörde någon musik på arenan mer än basljud, så ser jag nu reprisen av finalen på svtplay, där hör jag nämligen musiken!

Måndag betyder en selfie från Klimakteriehäxan som idag ska handla om köket!

1. Den kryddan (förutom salt och peppar) använder jag ofta:

Timjan använder jag ofta, fryst färsk koriander har jag gärna på min mat ( inte på min mans! ).

2. Den kokboken rådfrågar jag ofta:

Numera är det google som gäller, eller goda vänners recept. Förr i tiden var det "Vår kokbok " som gällde.

3. Den köksprylen är jag glad att jag har: 

Precis som Klimakteriehäxan är jag väldigt förtjust i vår soda stream, som vi inte haft i så många år, har just kommit på att jag kan göra min egen pepsi max med den också!

4. Den köksprylen använder jag så sällan att jag borde göra mig av med den:

Har en liten köksassistent, tror vi fick den i bröllopspresent, alltså för snart 33 år sedan, den har jag inte använt många gånger?!

5. Det är viktigt för trivseln i mitt kök:

Önskar vi hade fler ytor i vårt lilla kök, det blir lätt för mycket grejer på våra små ytor, jag trivs bäst när det är lite mer städat.

6. Den prylen gör mitt kök speciellt: 
Vet inte om det är så speciellt, men älskar den här lilla brickan med dalahästar på som står vid spisen.

Idag blev det en stund i solen på balkongen, men sen var det dags att tvätta inglasningen på balkongen, så man ser ut!  En ganska intensiv vecka även denna vecka, måste tyvärr jobba två nätter, har försökt att få ledigt på torsdagnatt, men icke! Min man fyller ju "folkpensionär", och bjuder till fest för de närmaste på fredag!



 

8 kommentarer:

BP sa...

Härliga after-ESC bilder från Malmö. Och ni gjorde sååååå rätt i att hoppa över mötet med Marcus och Martinus och sova ut efter den tidiga hemkomsten till hotellet. Visst, men är inte 20 längre, eller hur;-)

Vad gäller selfien om köket kan jag säga att vi har en del gemensamt. Okej då - jag älskar koriander; soda streamern - jag dricker inte bubbel som alltid bara får mig att rapa; brickor har jag också, men glömde ta upp dom. Och absolut - diskbänken SKA vara städat.

Får väl gratta din man att han firar pensionär på fredag - STORT GRATTIS. Tänker han fortsätta jobba eller tackar han för sig. Det är kanske tråkigt för honom att gå hemma ensam, eftersom du ju fortsätter några år till...

Kram!

Anna i Portugal sa...

En väldigt fin bricka med dalahästarna! Har sett den förut hos dig, kanske när du lagt upp bilder på buffémat som stått där i köket? Förstår det tar tid att smälta melloupplevelsen.

Hanneles bokparadis sa...

kul finsk oufit
Timjan använde jag förr till ärtsoppa, men eftersom maken inte gillar, så får jag äta min ärtsoppa på stan. Googlar sällan, Vår kokbok är fantastisk att plocka fram, funkar.
Soda streamer är makens favorit, jag kan leva utan. Jag har broderat dalamotiv... för fyrtio år sedan

Annika sa...

Ja jag läste din kommentar på min blogg, att du inte stått så bra och mest hört basen
Inte så kul.
SÅ bra att du kunde se om hela alltet då du kom hem.
Ni verkar ändå ha haft en grym vecka. KUL!! OCH att det tar tid att smälta allt du varit med om under ESC-veckan.
HA, helt ok att skippa M och M för att sova. Rätt beslut.

Kramar!

PS älskar timjan och tycker din bricka är jättefin!!

Guldkryckan sa...

Stort grattis till makens pension..gött...som vi säger här i Göteborg. :)
Har en del arvegods här i form av dalahästar, kanske inte min grej men jag skulle inte vilja vara utan dem.
Vår soda-stream har inte använts på länge här, tackar för påminnelsen.

Många köksmaskiner här med som inte används alls numera, man borde väl rensa egentligen.

Ha nu en fin kväll.

Ditte sa...

Förstår att du är kvar i ESC bubblan. Och himla kul att så generöst delar med dig av bilder från Malmö. Ser fram emot fler.
Kul att läsa din selfie och i en del svar känner jag igen mig. Förstår att du älskar brickan med dalahästarna. Ger mycket glädje och är så fin. Trist att du inte fått ledigt inför makens födelsedag, men kanske kommer någon och vill göra ett byte. Hoppas.
Kram

femfemman sa...

Synd att du inte hör musiken. Tyckte att det var dåligt ljud, då vi såg en deltävling i Växjö. Mycket sämre än genom TV. Och då har jag nig ganska normal hörsel för min ålder.
Köksmaskiner använde jag ofta förra Nu står den mest i ett skåp. God kväll! Kram

Paula sa...

Vet du varför du inte kan höra annat än basljud på arenan? Har det något med implantatet att göra? Det är ju synd om du behöver avsluta en lång rolig tradition menar jag. Men förstår dig till fullo, det är inte gratis, och har man då inte behållning av musiken då behöver man ta sig en funderare. Ni kan ju samla ett gäng hemma vid teven! färsk koriander kommer inte in i min mun, däremot tycker jag bra om den torkade som har en helt annan arom! usch för köksassistenter, att behöva montera ihop, diska och plocka isär. Haha, säger hon den late...fin bricka, jag har en med Hälsinglandsmotiv som jag fått av en bloggkompis vid spisen. Kram