söndag 12 maj 2024

ESC- final Malmö

Så är den stora finaldagen här!
 

Uppvärmningsmiddag först med Melloklubben.



Hemliga gästerna var Herreys! 

På arenan dök Tusse upp!
Härlig inledning med Björn Skifs…

Loreen…
..och kvällens vinnare kom från Schweiz! Trots att oddsen pekat på Kroatien! Men helt klart en värdig vinnare! Tycker vi också är vinnare som orkade stå i 4 timmar, det känns i benen nu!

På vår väg hem mötte vi våra irländska vänner, som dagen till ära klätt ut sig till Irlands bidrag! Vilken vecka vi har haft…

9 kommentarer:

LillaSyster sa...

Ja, vilken veckan ni haft! Jag gillar ju Skifs och Herreys var stora idoler då slog igenom. Såg deras program nu i veckan, men deras nya musikstil tilltar mig inte - det blev för mycket dansband. Tur att de gamla låtarna ligger kvar i min spellista. Ha en bra söndag. Bra jobbat att stå rätt upp och ner i fyra timmar.

Hanneles bokparadis sa...

Så roligt ni verkar ha det! Loreen hade magiskt uppträdande. Vi såg hela finalen, tycker bra låt vann, man blir glad av den.

Ditte sa...

Vilken fantastisk vecka ni haft! Tur att ni är vältränade! Funderade på om ni hade sittplatser....Men att stå i fyra timmar - Helt otroligt. Kul med Björn Skifs. Däremot var jag inte alls förtjust i Loreens nummer, Mycket konstfullt var det, men alltför "mycket" för min smak. Tyckte sången och texten kom bort i allt som var runt omkring. Och att sitta i denna "gynstol" må vara konstnärligt, men inget för mig.
Petra Mede och Malin Åkerman var ju suveräna. Vilka proffs.
Förstår att ni nu behöver vila er i "form".
Tack för fina rapporter och bilder,
Kram

byblixtra sa...

Det var bra gjort att stå i 4 timmar!
Roligt att få se bilder från ESC som jag inte såg på tv. :-)

BP sa...

Ni är absolut vinnare ni också! Att stå i fyra timmar - klart det känns.
Såg nästan hela finalen. Tyckte att Nemo vann rättvist, även om jag gillade Kroatien, Israel och Ukraina bättre, för att inte tala om Irland. De var riktigt, riktigt häftiga och annorlunda.

Mellanakterna var betydligt bättre i semifinalerna, men det tyckte inte Yvonne.

Gissar att ni nu återvänt till Stockholm och att du kommer att sova ovaggad ikväll;-)

Tusen tack för en toppen rapportering:-)

Guldkryckan sa...

Att stå så länge tror jag inte jag hade klarat men vem vet, kanske jag hade stålsatt mig för detta.
Kroatien gillade jag och några till men segraren var värd sin förstaplats antar jag. :)

Nu får du vila, ha det bäst.

znogge sa...

Ja, vilken vecka ni har haft! Fantastisk förstår jag men förstår om ni är trötta. Vid det här laget är du väl tillbaka i Stockholm igen.

Kram och god kväll!

Klimakteriehäxan sa...

Du milde tid, ni stod på fötterna i fyra timmar!!!!!!!

Anna i Portugal sa...

Kan förstå du är riktigt trött och sliten nu och kanske också känner en viss tomhet att årets mello är över. Hoppas du har flera dagar för vila innan nattarbetet drar igång igen.