torsdag 19 februari 2009

Skellefteå by day

Forts. Norrlandsresan...
Efter några timmars sömn,treo och frukost så var vi redo att möta Skellefteå på dagtid. Och snacka om tur med vädret! Strålande sol från klarblå himmel och -10 grader. Min kompis M tipsade om att ta med täckbyxorna,och det var tur det! Vi tog en promenad runt stan,som jag upplevde fantastiskt fin! Vi hittade t.o.m ett sushi ställe,så middan var räddad! Det enda vi missade var en skoter tur,och vi hann inte ta oss till Vitberget får att se utsikten...


Markoolio i is

Ska föreställa systrarna Päivärinta


Måns i is



Promenad längs Skellefte älv










Stadsparken i Skellefteå





MF :s logga i is







4 kommentarer:

imse sa...

Fina vinterbilder. Stjärnor i is, den här gången!

Buljongen köper jag i en liten delikatessaffär här i stan. Vet inte om hälsokostaffärerna kanske har den.
Det finns också en hemsida som heter äkta vara, där finns länkar till butiker, som säljer mat utan tillsatser.
Sen har jag för mig att Reneé Voltaire har en hemsida, där borde det stå återförsäljare.

Mia S sa...

Man får lust att åka i väg någonstans när man ser dina fina vinterbilder !

Storarvid sa...

Man kan verkligen SE att ni hade riktigt kul.
Fina bilder...
Joo som Imse säger det finns ju stjärnor på is, men här blir det "I" is istället o en stjärna på "snö" med för den delen ser jag :-)

Popprinsessan sa...

Ha ha, tur att du fick en bild med Bert!! Imorgon är det dags igen, spännande!! Denna gången blir det hemma i soffan för min del, men nästa helg - då smäller det igen!!