söndag 8 februari 2009

Skrällar

Jaha,så är deltävling 1 till ända. Hann se alla bidragen innan jag började jobba. Men sen blev det full fart här på jobbet,så inte förrän nu vet jag resultaten.
Alcazar var ju helt klart bäst ikväll tycker jag! Gillade oxå Marie S låt,blev förvånad att hon inte gick vidare. Döm om min förvåning när min nya idol Caroline Af Ugglas gick vidare till andra chansen! Jättekul! Shirley Clamp gjorde inte bra ifrån sig,så det var ju inte konstigt att hon inte gick vidare. Men hon sjunger fantastiskt bra på svt.se ,där man kan lyssna på låten. Skrällen stod Emilia för, en bra låt,men hon sjöng inte så superbra tyckte jag. Scotts är väl inte min cup of tea....
Härligt roligt med glitter och glamour i februari är det i alla fall! Därför älskar jag Melodifestivalen! Det är precis vad vi behöver nu,lite kul,musik och tävling...hihi!
Petra Mede klarade ju sig galant! Jag ser fram emot att få se hela reprisen med alla momenten med :)....
Och nu börjar nedräkningen till deltävling 2 i Skellefteå.....bara sex dagar kvar,sen flyger vi upp,mitt i hetluften av Melodifestivalen!!!!!!!!!!!!!!

5 kommentarer:

gissan sa...

Hej! Vad kul att du hittade mig. Tack för din kommentar. Jag tycker det är så roligt när folk visr sig med en liten kommentar.

Javisst är Ugglas en skön personlighet. Sån som man själv vill vara nångång ibland men man är det inte för man vet att man skulle avvika...

Förlossningsbarnmorska...vad spännande! Det måste vara ett underbart jobb. Fast såklart, med vissa baksidor om det inte går bra.
Ha en go söndag.
Kram Gissan

Tant Janet sa...

Jag missade ju hela melodifestivalen igår då vi var på restaurang i stället. Får spana in reprisen ikväll i stället. Caroline af Ugglas klarar jag dessvärre inte av att se på ens. Men annars tycker jag nog ganska lika som dig. Ha en bra dag!

Mia S sa...

Men.. var kommer ni sitta i publiken ?... så att man kan hålla ögonen öppna då och kanske se en blond barnmorska men känner igen fladdra förbi i publikhavet.
Caroline är bara helt underbar... alldeles sig själv!
Kram..

Katinka sa...

Jag missade galejet helt enkelt. Får se nästa gång istället.

CharmKatti sa...

Vad härligt det låter, du verkar var en riktig inbiten schlagerfan!
Och kul att åka och se tävlingarna live!
Hoppas verkligen foten pallar.

kram
katti