måndag 16 februari 2009

Tillbaka till vardagen...



Ojojoj...vilken helg! Har massor av bilder och massor att berätta! Vet inte vart jag ska börja?! Men jag tror att jag tar lite om själva Melodifestivalen först. Hade en fantastisk kväll på Skellefteå Kraft Arena,vilket drag på publiken! Träffade flera som även varit i Göteborg som sa att det var mer fart på publiken här i Skellefteå! Kul! Bert lyste med sin frånvaro,men vi grejade ett foto på han i alla fall,kommer senare...

Tävlingen var superbra,eller hur? Vi satt på läktaren,på sidan,men hade bra platser,såg jättebra,dock från sidan. Petra Mede är hur bra som helst! Lili&Susie tyckte vi skulle gått vidare direkt till final,men de dyker ju upp igen i andra chansen. Måns hade ju ett proffsigt nummer,men jag tyckte det lät väldigt mycket som Perrellis "Hero",och vill vi skicka ett liknande bidrag igen?

Ville se hur bidragen såg ut i TV,så när jag kom hem igår bänkade jag mej framför reprisen på svt24. Och måste bara säga att bäst var ju H.E.A.T!!! Vilket ös! De gick rakt igenom rutan,och sångaren sjunger ju fantastiskt!

Amy Diamond,en duktig tjej,men inte något jag gillar...blev förvånad att även internationella juryn valde hennes bidrag vidare? Jag gillade Jennifer Brown ,låten får vara ett plagiat...men bra var den. Och de tre i Cookies and Beans var ju jätteduktiga,men för mycket country för mej. Markoolio gjorde en kul grej av sin låt med skridskodansaren och violinisten,just som Rysslands bidrag förra året...men gick som tur var inte vidare... Lasse Lindh ville vara Håkan Hellström...gick inte bra. Har jag glömt någon?...

Nu har jag sovit ut,har tyvärr ont i halsen,hoppas inte att jag blir sjuk nu!!! Jag har en tuff jobbarvecka framför mej. Är mycket glad att foten blivit bättre! Kunde dansa i mina Jimmy Choos i helgen,fick vila lite ibland bara.

Som sagt fler foton kommer från denna otroliga helg....från en whiskykällare som vi hamnade i,danspalatset Balzac,och lite foton från några s.k kändisar......

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag kommer definitivt att kolla in flera foton om du fixar flera!

Mia S sa...

Väntar med spänning... och vad bra att foten höll !
Kram..

Tant Janet sa...

Låter jätteskoj, man kanske skall ta och köra en såndär turne nästa år... åker ni till alla tävlingar? Kram

Popprinsessan sa...

Jag håller med dig om mycket! Tycker dock inte att Petra Mede är bra... Tänkte inte så mycket på det när jag var på plats i Gbg, men nu när jag såg henne på tv så märkte jag att hon läser precis hela tiden i sitt manus. Trist!

På lördag kan det bli riktigt spännande - både EMD och BWO!