söndag 18 juni 2023

Skyltsöndag

BP:s fina skyltsöndag denna regniga dag...har väl aldrig blivit så glad av regn, naturen har ju skrikit efter vatten, och det behövs säkert komma mycket mer, fast det får gärna regna på natten och vara fint väder på dagarna förstås ;-)  Börjar skyltsöndagen med denna skylt, passar bra in i juni månad med alla dessa studentmottagningar man sett bland vänner ... och vi får också äta från gårdagens buffé i flera dagar, jösses så mycket det blev över, men det visste vi ju, man fick ju beställa för minst 10 personer, och vi var 7 personer igår....har redan ätit buffén till lunch, och ikväll blir det detsamma! (borde ju ha skickat med mat hem med ungdomarna!)

Favorit i repris...
Hihi...
Wow,  matvaruautomater med drygt 1500 fack på söder  året är 1964.

Japp, så är det att ha en basset hound, vi hade en när jag växte upp..hon gjorde inte som vi sa, möjligen kunde hon "sitta" om vi bad henne, thats all!
Gårdagens goda skagen med sikrom smakade mums även idag.

Jomenvisst har jag bott i Vällingby, närmare bestämt i Råcksta!

Orsakullan undrar :
  1. 18. Ingen vill veta var du köpt din tröja, berätta om ett onödigt köp.

  2. Det var ju den röda klänningen, som jag köpte på nätet för att par år sedan. Kände mej som ett tält i den, så tänkte skicka tillbaka den, men se, det var lättare sagt än gjort, ingen returlapp var med, det var inte ett svenskt företag, så jag skulle få betala en del för att skicka tillbaka den, och då skulle jag bara få tillbaka en viss del av pengarna jag hade betalat. Det var så krångligt, så den fick hänga kvar där på sin galge med prislapp och allt, tänkte att jag får försöka sälja den....åren går, så blir vi bjudna på bröllop, och jag hade tänkt mej en helt annan klänning, men var inte riktigt nöjd med den, såg den knallröda klänningen som hängde där och tänkte...hm, jag kan väl prova den igen. Sagt och gjort, satte på mig klänningen och blev förvånad..den passade ju klockrent till bröllopet som vi skulle på dagen efter! Så det onödiga köpet förvandlades till något helt annat!


 

9 kommentarer:

BP sa...

Den röda klänningen ser definitivt INTE ut som ett tält på dig. Kul att den fick vara med åtminstone en gång i sitt liv;-)

Wisti är suverän. Hans observationer är verkligen klockrena och inte så lite tänkvärda också.

Och när det är sommar han jag absolut äta "rester" i några dagar. Har svårare för det under vintern konstigt nog. Och din buffé bjöd ju på fantastisk mat som man kan mumsa i sig i ett par dagar.

Det verkar har regnat olika mycket i olika delar av Stockholm. Här i Täby kom det inte mycket regn under natten, men nu "slöregnar" det. Ingenting att hurra för. Å gräsmattan lär inte bli grön efter de få droppar som kommit...

Som vanligt en riktigt lyckad skyltning här hos dig:-) Tusen tack för den och länken:-)

LillaSyster sa...

De där resterna tröttnar man ju inte på i första taget ♡
Perfekt att hitta en snygg klänning i garderoben-du passar så bra i den.
Ska genast sluta med schampo =) dumt att öka på volymen. Ha det bäst!

znogge sa...

Snygg skyltning som vanligt!
Med facit i hand var det bra att du inte returnerade klänningen för den blev alldeles perfekt till bröllopet.
Hur mycket det har regnat har nog varit ytterst lokalt men allt är bättre än inget tänker jag.

Kram och god kväll!

Guldkryckan sa...

"A gender reveal party"...haha...bästa jag sett på ett tag. :)

Japp, det blir allt en del godsaker kvar efter en studentmottagning, det enda det inte finns något kvar av är väl vinet antar jag. ;)

Skagen, mums mums det.

Fint att klänningen passade till sist, perfekt.

SV: Du hade den förra söndagen på din blogg, bra är den ju verkligen.

Ha det bäst nu.

Geddfish ♥ sa...

Vilken memory! Susanne i Vällingby i Sprakfåleserien! Visst läste jag Sprakfålen! Kul!
Wist storgillas, han har ögonen på skaft. Bra alltihop och klänningen blev superb. Röd och grann.
Kram

femfemman sa...

Supersnygg klänning ju! Men man ändrar sig efter tid. Har köpt från utlandet...Kina..
men ska försöka undvika att göra det igen. Returnera är ju nästan omöjligt!

Paula sa...

Wisti har så himla roliga texter, mitt i prick! Haha för gender reveal party! Grannen hade babyshower såg jag förra helgen, allt gick i ljusblått! Tack o lov kom inga gäster nakna för de vistades ju i trädgården...
Kramen

Ditte sa...

Roliga skyltar! Skrattade gott åt flera. Inte minst Wisti. Köockrent!
Detta med facken vid Ringen kände jag till men kan inte minnas att jag alls sett dem.
"Varningen" - mycket humor där-.
Ja, en basset gör ofta som den vill...
Den röda klänningen är så himla snygg på dig så tur i oturen att det var krångligt att skicka tillbaka den . Perfekt till bröllopet.
Kram

Äventyret framtiden sa...

Wisti är kul och klurig och visst är det så att man får äta rester länge och väl efter att man har haft festligheter för sig.
Du är för övrigt den snyggaste skylten själv idag Susjos. Klänningen är helt perfekt på dig och mannen bredvid klär bra bredvid den han också.
Kul skyltar, gillar den med Yes men här finns inte Yes så jag får försöka stå ut.
Kram