tisdag 8 januari 2019

Årskrönika mars-maj 2018

Så har vi kommit in i mars och den årliga resan till Järvsö med tjejerna på jobbet ägde rum, underbart!

Fortsätter som funktionär på Friskis&Svettis, det är fortfarande roligt!

Släktmiddag hos svägerskan på påskafton, hur mysigt som helst!

Med kort varsel får vi för oss att åka till New York i april!

En underbar resa där vi hann se och göra massor på kort tid, musical på Broadway, museumbesök, central park...

En fantastisk resa som jag sent ska glömma!

Inte minst detta besök på One world trade center.

I maj var det dags för ESC i Lissabon!
Full rulle hela veckan, vi upptäckte Uber-taxi som tog oss runt smidigt och billigt.

Många var vi som hejade fram Benjamin Ingrosso som gjorde ett suveränt framträdande, dock inte Benjamin på denna bild...haha!!!





Vi njöt av Lissabon...

...med glitter och glamour!



Men några biljetter till finalen fick vi inte tag på, däremot en restaurang med en enorm tv-skärm, och vilken spännande finalkväll det blev! 
Vann gjorde denna sköna böna, som ska ta oss till Tel Aviv i år!!
En skaplig natt gjord på jobbet, nu måste jag ladda om för natt nr 2....

6 kommentarer:

Ditte sa...

Mycket har hänt och det blir ju så påtagligt när du summerar. Extra kul med resan till N.Y. som ni hastigt bestämde er för. Man måste ju inte alltid planera ås långt i förväg. Minnesvärt förstås även besöket och ESC i Lissabon.
Ja, allt- Roligt att tänka tillbaka på och samtidigt kul att blicka framåt.
Kram!

BP sa...

När jag ser dina bilder och läser din text undrar jag faktiskt när du/ni hann jobba;-)
Bilderna från New York var helt underbara, speciellt den fina "groupien" och World Trade Center. WOW!
Önskar dig en lugn andra natt!

Ama de casa sa...

Såna härliga minnen! Och inte minst så mycket att se fram emot - Tel Aviv, minsann :-)

Hoppas du får en lugn natt!

Znogge sa...

Vilka härliga bilder även denna gång! Så mysiga resor ni kom i väg på. Sonen åker till New York på måndag och det är tredje gången inom ett år. Känner att jag så gärna skulle vilja åka dit. Härliga minnen du delar med dig av!

Kram

Geddfish ♥ sa...

Härliga minnen!
Extra kul att tänka tillbaka på resor.
Ha en go arbetsnatt! Kram

Annette sa...

Vilken vår! Så mycket roligt du var med om! Snart drar melodifestivalen igång igen, jag måste faktiskt kolla om appen laddats upp med deltagarna än. Jag är inte lika engagerad som du, men jag tror inte att jag har missat en enda deltävling/melodifestival åtminstone de senaste fyrtio åren. Vi har numera som tradition med våra närmaste vänner att se på ESC tillsammans. De kommer oftast till oss under två dagar och så umgås vi, äter trerättersmiddag och gissar vilt, jättetrevligt. Ha en fortsatt fin vecka!