fredag 11 januari 2019

Fredag och jobbet kallar...

Fredag idag, och för mej är det jobbhelg. Kristall är visst veckans ord hos Sanna, och faktiskt så har jag ju äkta kristallglas i vitrinskåpet! Dessa fick jag som gåva när jag hade jobbat på landstinget i 30 år. Orrefors glas Intermezzo, som lanserades 1985, designade av Erika Lagerbielke: "Glasen bär på en hemlighet, en gåta som ser ut som ett utropstecken".

Nöjd med min stora nya orkidé, som passar bra i det stora fönstret.

Lite färg med mina nya St Pauilor i de söta små krukorna som en jobbarkompis målat.
 Dagen har ägnats åt tvättstugan ...roligare än så här blir det inte idag! Nu biter jag ihop inför tre nattpass.


4 kommentarer:

Znooge sa...

Vilka snygga glas och jag gillar verkligen utropstecknet! Här får man en gåva efter 25 år så det närmar sig. Guldklockan är sedan länge borta utan man får välja vad man vill för en viss summa. Förmodar att det är så i alla kommuner/landsting. Husse valde en matta till vardagsrummet och det blev perfekt.

Hoppas att den kommande jobbhelgen blir dräglig!

BP sa...

Det var ingen dålig present måste jag säga. Otroligt vackra glas som du fick av Landstinget. Å den presenten är du väl värd. En liten kompensation för sjukhuspersonalens mediokra löner skulle jag säga.
Orkidén är så fin där den står. Hoppas du har gröna fingrar så att den överlever längre än mina brukar göra;-)
Nu önskar jag dig en lugn första jobbnatt.

Ama de casa sa...

Jag har ju också dom där glasen i skåpet, fast dom flesta av dom har jag allt fått köpa själv ;-) Dom är jättefina tycker jag!

Fina blommor du har shoppat - trevligt med lite färg :-)

Hoppas första natten har varit bra!

Ditte sa...

Dessa glas är så vackra! En jättefin och användbar present.Jag hade också glas i denna serien en gång...Kan sakna dem.
Lycka till med den fina orkidén. Helt klart min favoritblomma. Har bara dessa men köper då och då nya eftersom de inte direkt blommar i takt-
Hoppas att jobbnatten blev lugn.
Kram!