fredag 25 januari 2019

Jag och hägrarna

Har sovit närmare 12 timmar i natt, så nu är jag utsövd inför natthelgen! Ute snöade det, så jag ville inte gå ut!

Men framåt eftermiddagen slutade det snöa, och jag behövde komma ut i friska luften, mot Råstasjön...

...och hägrarna! Kan bara inte låta bli att fotografera dessa enorma fåglar !

På andra sidan gångvägen stod en hel drös rakt upp och ner ...
Här visar två av dem att de har långa halsar egentligen!

Ganska nära får man komma dem också!
Helt slut efter en timmes promenad i snömodden, nu hade jag velat lagt mej i ett varmt skumbad, men det blir en dusch istället inför nattjobbet!

6 kommentarer:

BP sa...

Hägrar är roliga fåglar, speciellt när de bara står på ett ben;-)
Det har faktiskt snöat mera hos dig än här, så jag tycker du var riktig duktig att du gav dig ut.
Å nu önskar jag dig en lugn jobbnatt.

FREEDOMtravel sa...

Vad roliga de ser ut! Som farbröder ... eller aliens ;)

Geddfish ♥ sa...

Kul fåglar! Här är det knappt nån snö. Dock har jag tillbringat mesta tiden inne. Haft att göra. Jag "jobbar" ju lite här och var.
Önskar dig ett fint arbetspass! Kram

Ditte sa...

Hägrar är ju kul och du har verkligen fångat dem. Minns dem även från tiden då jag bodde i Solna och det är länge sen. Säkert har de blivit många fler. Skönt att komma ut ett tag även om vädret kunde ha mer att önska.
Hoppas du får en lugn jobbnatt.
Kram!

Ama de casa sa...

Det var inte dåligt vad länge du lyckades sova - säkert behövligt efter utbildningsdagen på din "lediga" dag.

Jättefina bilder på hägrarna, förstår att dom är oemotståndliga att fota :-)

Hoppas det blev en lugn natt!

Znogge sa...

Imponerande att du kom dem så nära! Här finns det gott om dem men de är extremt skygga och vill sällan vara med på bild.

Kram och god lördag!