söndag 20 januari 2019

Skyltsöndag

Dags för BP:s härliga skyltsöndag igen! Det blir många skyltar från nätet idag....

Underbar skylt, haha!

Denna står vid Percys kött i Norrviken.

Texten om Champagne har vi läst förut, och tror minsann det är Lily Bollinger (chef för just champagnehuset Bollinger) som sagt detta!

Denna skylt fanns utanför restaurang Gute igår.

Damtoaletten på samma krog, skulle förstås ha tagit ett foto på herrtoalettens skylt också, där hade fåret ingen rosett i "håret" utan där satt rosetten som en fluga under "hakan"!

Skylt från samma restaurang igår.

Stämmer mycket bra på mej många gånger!

Underbar!

Kan man säga ja!
Idag har jag inte gjort många knop, städat undan cavaflaskor och pyntet från igår, ler fortfarande då jag tänker på gårdagkvällen! Kanske kan jag lägga in videon när hennes ögonbindel åker av...





5 kommentarer:

Paula sa...

Vilken fin överrasning ni ordnade där! Annars har du fina skyltningar, pingvinerna var underbara, nawwwww! Tänk så dom ska frysa nu nakenskitarna.
Till min förskräckelse har många toaletter nu ändrats till gemensamma dam/herr-toor vilket jag inte gillar alls. Faktum är att tjejer håller fräschare i toalettutrymmet. Att på puben behöva gå in o kissa efter en karl om skvätt omkring sig, nej tack!
Ha en fin ny vecka, jaghoppas på lite mildare temperaturer, -16 som idag är på tok för kallt

Ditte sa...

Vilken härlig skyltsöndag! Jag skrattade gott åt skyltarna. Några av mina favoriter blev den första bilden. Tänkvärd. Tvåan om storken, sedanchampagneskylten och hur dagen ter sig.
Videon var obetalbar.
Kram och natti!

Geddfish ♥ sa...

Jättekul skyltar med många skrattpoäng! Det finns ursäkter till allt, om man verkligen vill ha något ;)
Videon var klart bästa skrattmuskeln!
Skyltsöndagskram!

Znogge sa...

Det var verkligen en skyltsöndag som bjöd på många skratt! Snyggt jobbat :D

Men nu är det måndag så jag hoppas du får en bra start på veckan.

kram

Ama de casa sa...

Härlig skyltning men framförallt vilket härligt firande av kollegan! Vilket drag! :-D Och Maja såg ut att inte riktigt veta var hon skulle ta vägen... ;-)

Ha en finfin start på veckan!