måndag 27 juli 2020

Glad måndag

 Dyker upp minnen på facebook från forna dagar. Denna sommarbild är så fin från Kärleksbaren vid Bockholmens hav och restaurang (   dit kan vi ju cykla nu, det ligger ju så nära, men då bodde vi i Rotebro) Yngsta sonen var hemma från Malta där han bodde då, det är sommaren 2014 och jag har just begravt pappa i Falun. Minns denna kväll med nära och kära som helt ljuvlig!
Sommaren 2013 åt vi grekiskt på söder med schlagerkompisen med man, och då hade min semester inte ens börjat! Varför hade jag en sån sen semester, vad gjorde vi på den semestern? Tur man har bloggen och kan gå tillbaka och läsa. Jo, vi åkte till den  gröna grekiska ön Zakynthos där vi tillbringade två veckor i augusti.

Glad måndag med många minnen, men också för att natthelgen på jobbet är gjord, söndagnatten blev  lite lugnare för mej i alla fall som hade hand om antenatalpatienter , men läkarna och andra kollegor hade att göra, tror det blev minst två snitt denna natt.

Orsakullan undrar denna dag : Har du ätit någon glass i år?
Nej, jag är ingen glassätare. Fast en  väldigt varm dag kan jag tänka mej en mjukglass med vaniljsmak!

7 kommentarer:

Ama de casa sa...

Vilka härliga minnen! Och lite sorgligt också, men att dela det med nära och kära är ju läkande också.

Skönt att senaste natten blev lugnare för dig ändå.

Jag älskar glass och har ätit en hel del allaredan :-D

Ha en fin ledig dag imorgon!

Ditte sa...

Visst är det roligt att blicka tillbaka och se vad som hänt och bloggen är ju väldans bra dokumentation.
Bockholmen är ju väldigt trevligt och nu har ni ju bra cykelavstånd dit. Har förr ätit lunch där och det har alltid varit bra.
Oh, Zakynthos är så fint.
Fina minnen.
Hoppas du nu får några sköna arbetsfria dagar.
kram

Znogge sa...

Nu är det minnen som gäller för denna sommar men det får gå det med. Grekland är alltid ett säkert kort och inte minst Parga...

Jag är ingen stor glasskonsument heller men det har blivit ett par stycken i sommar.

Kram

BP sa...

Tänkte på dig idag faktiskt. Bästisen Yvonne mejlade två skyltar och berättade att det är Pride Week den här veckan. Bussarna har Pride flaggan och övergångsställena har sina Pride-par. Å du och schlagerkompisen brukade ju fira veckan stort om jag inte minns fel.
Det kan inte ha varit ett roligt år för dig - ingen ESC, ingen Pride och ingen semesterresa...

Nu är du säkert ledig i några dagar igen, och då hoppas jag att väderprognosen har fel.

Äter heller inte glass, så du är inte ensam där;-)

Paula sa...

Jag bara älskar alla minnen som ploppar upp på både facebook o speciellt i bloggen som ju är bortåt femton år!
Ibland blir jag vemodig, ibland nostalgisk, ibland jätteglad och ibland lite ledsen i ögat när jag läser om vad jag upplevt. Men sånt är ju livet.
Nu kan du koppla av med några lediga dagar hoppas jag.
Kram

Guldkryckan sa...

Facebook är ju en "fena" på att ta fram gamla minnen, tycker det är en av de bra grejerna med just FB...lite minnen som kommer till en på ett enligt mig bra sätt.
Trevligt kort sagt.

Tillbaka till jobbet är du ju, jag har denna sista vecka kvar nu sen är det återgång till tjänstgöring.

Bara 16 år kvar till pension ;)

Ha det bäst.

Tove Olberg sa...

Minnen ja, jisses så goda de kan vara. Norrmännen som träffas och minns säger att de mimrer .... fint mimrande du delar med oss :-)