onsdag 22 juli 2020

Winery hotel

 Sömnen är det lite si och så med, så efter att ha varit vaken väldigt tidigt i morse i ett par timmar så somnade jag om och sov till lunchtid. Var nog välbehövligt. Dagen spenderades på balkongen , redigerande mitt jympapass, hann också med att gå ut på en joggingrunda. Fick idén att vi skulle gå till Winery hotel och äta middag ikväll. Tur att jag bokade bord, för det var fullt i restaurangen, trots att jag bokade så sent som kl 20.
 Tänk att vi inte varit här och ätit förut, fast vi bor så nära. Vi har bara varit i deras deli som ligger precis bredvid hotellet. Maken tog en förrätt som jag smakade på : Plättar med citrongravad lax,gurka, forellrom & västerbottenost. Mycket god!
 Jag åt en Risotto med kantareller & friterad salvia som var heelt ljuvlig!

Vi satt en stund i baren innan vi gick hemåt igen. En ledig onsdag var precis vad jag behövde efter inledningen på jobbet. Tog blodtrycket i morse när jag vaknade och det var normalt, skönt nog!

Orsakullan undrar idag : Kan vuxna människor ha bästisar?
Såklart de kan! Kanske inte bara en bästis utan flera!

9 kommentarer:

BP sa...

Vad gäller Orsakullans fråga och ditt svar så håller jag helt med dig.
Varken du eller jag har någonsin(???) yttrat ordet "värdinna". Kompis eller bästis är såååå mycket "ungdomligt". Värdinna anser jag vara totalt "gammalmodigt".

Din mans förrätt hade jag kunnat sluka direkt, liksom din risotto. Här har vi nåt gemensamt - älskar risotto jag med.

Den lediga onsdagen utan högt blodtryck var verkligen nåt du behövde sååå väl. Å du och din man gjorde verkligen det bästa av den. Bra gjort där:-)

Hoppas du är ledigt imorgon också!!!

PS. Lädersoffan du visade är precis likadan som den vi har. När man sätter sig i den, vill man aldrig komma upp igen;-)

dianasdrömmar sa...

Visst var maten god där, rekommendera en övernattning så mysigt och bästisar det har jag några stycken kram

Ama de casa sa...

Skönt att blodtrycket var iordnings!

Vilken läcker mat! Din risotto lät suverän, här hittar man sällan nåt med kantareller i. Det förekommer ibland på dom skandinaviska restaurangerna och då brukar jag slå till.

Hmmm... "GÅ ut på en joggingrunda"? Det skulle jag också kunna tänka mig, men jag skulle ge tusan i att börja springa ;-)

Znogge sa...

Vilken bra kväll det blev och skönt att koppla av på den lediga dagen. Skönt dessutom att blodtrycket var normalt!

Kram

Ditte sa...

Så skönt att du till slut somnade om. Kan tänka mig att det är mycket som rör sig i ditt huvud.
Och så trevligt med restaurangmiddag på "Winery". Har varit i deras vinbar ett par gånger men aldrig ätit här. Lät väldigt gott. Och ett skönt avbrott.
Blir glad av att läsa att ditt blodtryck var mer normalt igen.
Vad gäller frågan så kan man absolut ha flera bästa vänner.
Kram och trevlig torsdag.

Ami sa...

Vilken trevlig kväll! Och skönt att blodtrycket var normalt igen!
Kram

tanthuset.blogg.se sa...

Oj så gott det ser ut på era respektive tallrikar! Det hade jag lätt ätit upp :D Visst är det märkligt att man så lätt blir "hemmablind" men nu vet ni ju att det går fint att äta där också :)
Ha det så gott nu, vila!!! Kram!

Orsakullan som blev mamma vid 20 – Dalaliv, finporslin & pudelliv! sa...

Det där stället förstår jag absolut att du gillade att vara på, det ser både trevligt och gott ut :D. Visst är det konstigt ibland att såna där guldställen finns precis runt knuten men att man ändå inte upptäckt dem? :)

Paula sa...

Maten såg gudomlig ut! Jag tror det finns ett stort sug efter att åter kunna gå ut på lokal, folk har semester o vill gärna unna sig!
Berätta gärna vad du tyckte om boken när du hunnit läsa den.