tisdag 28 juli 2020

Tisdagstrött efter jobbhelg

Ledig dag efter natthelg, då sover man länge, går ut och joggar innan regnet och äter en brunch på balkongen , blir väldigt trött på eftermiddagen men letar ändå musik till IW-passet, hittar en låt.
Ser Allsången på Skansen och blir berörd av denna vackra kvinna på scenen ikväll, en fin årgång är hon också :-D

Här är en av de låtar jag hittade idag till IW-passet, kanske känner ni igen den i en annan tappning?

Orsakullan undrar idag : Isbitar är något som…
Jag vill ha i min GT!

6 kommentarer:

Paula sa...

O det gungar så skönt i den låten, gillar skarpt. Undrar vilken koreografi du ska fixa till den! Missade Eva Dahlgren, är inte alls i någon tv-flow just nu. Men kollar en del på youtube...
Kramen

BP sa...

Du valde rät dag att vara trött på, solen sken ju inte;-)
Visst är det Eva Dahlgren på första bilden!? Älskar henne, en av få svenska artister vars musik jag riktigt gillar.
Jubël... säger mig ingenting, vilket du ju troligen anade;-)

I stället för en GT tar jag en Mojito, okej:-)

Svar: Nej, kliandet kunde jag inte bota, det kliar fortfarande. Tror inte att det var en mygga, gissar på knott;-)

Ama de casa sa...

Skönt att jobbhelgen är över nu då.

Jag tar gärna isbitar i min GT också, men använder också isen som bilgodis när vi bilar i USA. Tar en mugg från ismaskinen innan vi åker iväg med bilen :-)

Ha en härlig dag!

Znogge sa...

Jag såg inte allsången i går men det ångrar jag när jag ser vem som var med. Kul men också klurigt kan jag tänka mig att det är att leta musik till passet :D

Kram och god onsdag!

Ami sa...

Allsång missade vi! Kan tänka mig att det är lite pyssel att hitta låtar! Kram

Ditte sa...

Förstår att eftertröttheten sitter i. Slitigt på många sätt med nattjobb och dessutom en arbetsmiljö som inte är så lyckad. Men att ge sig ut ger god energi.
Visst är Eva Dahlgren härlig. "Still going very strong". Hon liksom består.
Kände igen den pigga låten till ditt IW pass men kan inte placera den.
En GT tar jag gärna och med is förstås.
Kram och trevlig onsdag.