söndag 26 juli 2020

Skyltsöndag

 BP:s skyltsöndag igen ( dagarna rusar fram!) Å det blir bilder från nätet. Denna text håller jag verkligen med om!
 Ni som ser "Morden i Midsomer" förstår denna skylt.
 Haha, ja vem vill åka till Ullared (förutom Ama) ...
 ..också en talande bild.

 Aha!
Avslutar med denna höjdare.

Så var natt två avklarad på jobbet, och jag fick vara förlösande barnmorska. Så skönt att slippa logistiken som koordinator och bara vara "på golvet". Hjälpte en stor pojke till världen.
Strax dags för natt nr 3.

Orsakullan undrar idag : Poolen, stranden, skuggan, havet eller sjön vart finner vi dig?
Hm, överallt förutom kanske i skuggan! Gillar poolbad, ligga vid stranden vid sjön eller havet.

9 kommentarer:

Ditte sa...

Vilka roliga skyltar du hittat. Håller helt med om den första. Midsomer har ju klart minskat sina invånare. Och vi tittar på "Döden i Paradiset" och även där minskar de.
Vad gäller Ullared vet jag inte vad jag skulle göra där. Men o jag får betalt för att åka dit så kanske jag skulle ta en tur i studiesyfte.
Gåendeskylten gillar jag också. Valfrihet!
Sista skylten köper jag helt klart.
Kram!

BP sa...

Hahaha! Vet inte var du hittar dina skyltar på nätet, men du är otroligt duktig på att göra riktiga fynd där, som idag till exempel:-)
Ettan kan jag hålla med om, speciellt om jag tänker på din start efter semestern.
Midsomer Murders kollar jag faktiskt, och blir alltid så besviken när det inte ha skett minst tre mord på en halvtimme - hahaha:-)
Ullared håller jag också helt med dig om. Sorry Ama;-)
Gående-skylten är en höjdare liksom sista skylten:-)

Tusen tack för denna roliga skyltning och länken:-)

Paula sa...

Den sista gillas mest, gammeldans var det jättelänge sedan jag smakade.
Dit jag vill, dit går jag. Mycket förståndig skylt, hihi
Och bucklan på bilarna, hahahaha
Skönt för dig att få stå på verkstadsgolvet, själv nöjde jag mig med att titta på Barnmorskan på Tv, en pojke med gomspalt föddes, inte lika lätt åtgärdat på 60-talet som nu.
Kramen

Anki sa...

Haha ... vilka roliga skyltar! Skrattade gott åt hemtjänstens bilar! Ja, de andra var också superbra!
Hoppas tredje natten var lugn och att du nu är ledig några nätter!
Kram

Ama de casa sa...

Haha! Nu var vi lite tvärt om - Ullared, ja tack! (Det skulle dock kunna vara Anders som står där med slangen ;-) ) och mitt val bland alternativen blir "skuggan". I alla fall såhär års.

Hoppas natten har varit bra!

Znogge sa...

Snyggt skyltat hos dig som vanligt!

Själv föredrar jag havet men hoppar gärna i poolen också. Det är bara den lilla detaljen som heter sol som måste till!

Kram

tanthuset.blogg.se sa...

Hahaha, underbara skyltar och bara döööör av Midsomerskylten :D :D Still counting, gissar jag! Tack för goa skratt och magknip!! Ha det fint nu <3

dianasdrömmar sa...

Härliga minnen kram

Tove Olberg sa...

Dessa skyltar får du en applåd för i synnerhet den sista ... Får nog köpa mig en gammel dansk, sååå länge sedan det klunkades ner en sådan i min strupe :-)