torsdag 23 juli 2020

Ny säng


 Äntligen åkte vi iväg för att hitta en ny säng, på makens sista semesterdag! Vi fick fantastisk hjälp på Sängjätten, trodde vi! När vi gick ut från butiken så såg vi att butiken hette Atlantis! Nåja, rea var det på sängarna och sköna var de! Denna säng och säng-gavel blev det...

Men lustigt nog blev det inte en grå, utan en blå säng! ( men inte den sänggaveln alltså)



Från Ö-viks trakten får jag denna bild...skogens guld. Ser ut att finnas mycket där uppe. Äldsta sonen med flickvän är där hos hennes släktingar.

Orsakullan undrar idag : Oroar du dig för klimatet, sjukdomar eller krig?
Borde väl oroa mig mer för klimatet, men denna vår har vi väl alla varit oroliga för denna hemska pandemi.

















6 kommentarer:

Znogge sa...

Grattis till nya sängarna! Bra sängar är verkligen A och O. Vi bytte för några år sedan och då blev det från Carpe Diem igen fast ställbara.

Pandemin är nog det som oroar många mest nu skulle jag tro.

Kram

BP sa...

Grattis till den nya, fina sängen:-) Jättekul med en blå säng, det är ovanligt. Hoppas ni kommer att sova gott i den. Vårt sovrum är ju målat i blått, så den sängen hade passat alldeles perfekt här hemma.

Oroar mig heller inte i onödan, speciellt när jag vet att jag inte kan påverka saker och ting. Jag tar det med ro... för det mesta i alla fall.

Ama de casa sa...

Grattis till sängbytet! Jag skulle också vilja ha en "lyxigare" säng än den vi har, men det är svårt att komma till skott. Kanske skulle jag börja med att titta i möbelaffären som vi har i bottenvåningen av vårt hus för att få inspiration? Helst skulle jag vilja ha en sån som man kan köra upp och ned med en fjärr, men dom får jag nog bara testa på sjukhuset och dit har jag inte tänkt mig igen :-D

Ha en fin fredag!

Ditte sa...

Grattis till nya sängar! Jättesnyggt med blått.
Ja, detta finna även på vår "att göra lista". Men vi ska ju komma "till skott" också. Tack för påminnelsen.
Tänk så mycket hjortron! Kanske faller det några "på er också".
Vad gäller frågan så kan jag inte alls påstå att jag är orolig. Jag har i tankarna att jag kan ju inte oroa mig för något jag inte vet om jag ska oroa mig för eller inte. Och det tjänar ju ingenting till att vara orolig för det man inte kan påverka.
Kram!

Tove Olberg sa...

Hej jordemor!
Så du är i livets början du i ditt jobb. Jag jobbade i livets slut i många år innan jag pensionerade mig. Dessemellan händer allt :-)
Kul å besöka dig också.
Wow för en blå säng bland alla grå och svarta.
Jag läste några inlägg och avslutade vid första natten efter semestern.
God mat, bra böcker delar du med dig av, livets fröjder.
Vad gäller frågan om oro så är vi människor i olika där. Mänskligt tänker jag om fenomenet.
I högerkolummen ser jag dig i olika kändisar närvaro, intresse för mello?
Bilden av snåttren - hjortron är underbar! Som barn plockade jag mycket hemma i Södra Norge, multer på riksnorska mölter på dialekten, goda hur som :-)
Önskar dig trevlig helg, på gjensyn

Paula sa...

Vilken fin säng, gillar speciellt att det blev en blå, är så trött på alla grå möbler som finns i vartenda hem. Jag skulle behöva en ny säng, men kan inte bestämma mig. Har ju skral ekonomi så det måste bli rätt, framför allt madrassen! Kontinentalsängen, den höga, är ju himla bekväm, men då kan ju inte liten hund hoppa upp! Och hur bred ska man ha, jag har en 90 nu o det räcker, men vore förstås lyxigt med en 120...men, då passar inga underlakan. Haha, ja du hör! Hoppas du kommer lindrigt undan kommande helgpass, kram från pörtet