söndag 19 juli 2020

Skyltsöndag


Dags för bloggvännen BP:s härliga skyltsöndag. Börjar med skyltar från Dalarna!

De sålde inte bara dalahästar i Nusnäs, här en t-shirt...

 ...eller en bricka....
 Utanför butiken i Nusnäs fanns denna kyrkbåt från 1800-talet, imponerande!

 Även denna skylt är från Nusnäs.
 Detta stuprör med gubbe fanns i Tällberg...
 ...och på nätet hittade jag detta....
Igår kväll så såg jag äntligen filmen som alla ESC fans pratar om :" Eurovision song contest The Story of Fire Saga", en rolig komedi om just det: ESC! Passade mej väldigt bra!
Dagens uppdatering på vår lilla kisse....
Så ikväll är det dags för jobb igen, fyra veckor går fort. Fick ett sms i morse att det saknas två barnmorskor inför natten, känns sådär att åka och jobba ikväll....


Just ja, måste ju lägga till Orsakullans fråga : "Jag är den på festen som...
...är det jag som håller i festen så vill man ju se till att alla har det bra!

11 kommentarer:

Geddfish ♥ sa...

Vilken ljuvlig kisse! Så blå söta ögon, japp jag smälter! Underbart att få hem denna lilla. Jag köpte aaldrig någon dalahäst men väl en fickkniv (aldrig använd, vad skulle jag med den till, har flera?).

Roliga och lite annorlunda skyltar. Jag har varit i Nusnäs men det är nu sju år sen. Väldigt mysigt där.
Ja, denna karantän. Suck, men det finns de som har det värre. Jag är iaf frisk.
Lycka till på jobbnatten nu, du behöver styrka.
Kram!

Svar: Jag brukar använda Skånerost men köper också gärna Mollbergs.
Dock har jag lite bytt märke eftersom inte Zoega´s är så ofta på extrapris längre och då till Arvid Nordqvist Classic Grand Dia, jättegott.

BP sa...

Vilka härliga skyltar från Dalarna, väldigt annorlunda. Priset tar ju kattskylten och självklart stuprännan. Så himla fräckt. Love it:-) Kalendern säger tyvärr allt och lite därtill.
Lilla "Molly" är bedårande. Har nog aldrig sett en katt med så stora runda ögon. De måste kännas mycket speciellt för dig, för du förlöste ju henne och hon var den minsta av kullen.
Gissar att din natt inte kommer bli en höjdare. Bara att hoppas att de blivande mödrarna kan "hålla sig" och väntar med att föda.
En härlig skyltning! Tusen tack för den och länken:-)

Ditte sa...

Vilken härlig skyltning! Och så roligt att se mer från Nusnäs. Inser att jag handlat med mig en del.
Fastnade extra för kattskylten.Hoppas den också gör nytta. Stuprännan och tunnan från Tällberg var också fin och annorlunda.
Kul med filmen . Ska se om jag kan hitta den.
Tack för uppdateringen på er lilla katt. Så fin!
Hoppas du blir en ok. jobbnatt.
Kram

Orsakullan som blev mamma vid 20 – Dalaliv, finporslin & pudelliv! sa...

Men så ljuvlig katten är <3. Så otroligt fin liten kattunge smälter totalt :). Sedan är bilderna du tagit på Dalarna så slående på något vis ;D . Jag gillar t-shirten.

Precis jag bor på Knoppen eller Manhemsvägen för att vara exakt. Högst upp på Svärdsjögatan :).

Anki sa...

Lilla kissen är då alldeles ljuvlig! Såå söt!
Du fick ihop en härlig skyltning ... och varningsskylten för värdefulla katter är ju helt underbar!
Kram

Åke sa...

Vilken sör liten katt ! Vilket fint välkomnande. Svenska ord så kul, jag tänkte på surströmming igår det är ju snart dags. Värdefulla katter utan trafikvett kan vara bra att upplysa om. En trevlig skyltning du bjöd på. Men du två barnmorskor kort är inte det ett snudd på arbetsmiljöproblem... Ni övriga borde få dela deras lön då? Det är ju riktiga liv ni ska skydda till världen... Hoppas det går bra.

Sanna sa...

Jag också min familj har en stuga i Furudal. Vi ska göra en utflykt till Nusnäs imorgon. Hoppas att det inte är så mycket folk så man kan gå in i butiken.

Ama de casa sa...

Helt underbart skyltat! Älskar dom första brickorna och kattskylten är för härlig :-)
Almanackan är väldigt talande, nu flyter allt ihop liksom...
Stuprännan är helfräck - i dubbel bemärkelse :-D

Hoppas natten åtminstone har varit dräglig.
Kram!

dianasdrömmar sa...

Lycka till på jobbet kram

Znogge sa...

Snyggt skyltat hos dig som vanligt men allra finast är bilden på er blivande familjemedlem. Så ljuvligt söt helt enkelt!

Hoppas återgången till arbetet går bra.

Kram

Susanne sa...

Härliga skyltar! Kalendern säger mycket. Precis så känns det sen i våras när vi går på det här nya s.k hälsoschemat... Man har ingen koll överhuvudtaget vilken veckodag det är och allt är en enda röra...
Stupröret alltså! Det är humor. Var tvungen att visa maken för vi pratade häromdagen om att fixa iordning vårt stuprör för att ta vara på regnvattnet och varför inte en herre vid husväggen :) Undrar om grannarna skulle uppskatta det? Dom har sin altan precis mitt emot...
Hoppas dina nätter gick bra. Kram