torsdag 16 juli 2020

Semester dag 19 Nacka strand

 Har ju sett bloggvännen Dittes fina bilder från Nacka strand och restaurang J. Så idag bestämde vi oss för att åka dit med SL:s båtar från Nybroplan. Det var ju en perfekt dag med sol och värme.
 ...och kvällen blev lika fin!

 På Gröna Lund är det tyst.
 Men det var det inte vid Nacka Strand, mycket folk, men ändå inte trångt.
 Tur att vi hade bokat bord. Det blev en toast Skagen till förrätt. ( en halv portion, som tur var, för blev proppmätt av denna och den goda varmrätten!)


 Utsikten var det inget fel på!
 Nöjda gäster!
 En supergod :"Ångad regnbågsforell med grön sparris, vårlök, blomkål, örtmarinerad forellrom och vitvinssås" till varmrätt tog jag.

 Som sagt, kvällen var magisk! Här kommer SL-båten som tog oss tillbaka till Nybroplan
 Milles-statyn "Gud fader på himmelsbågen" är pampig att titta på.
En fin kväll med fina bilder på väg tillbaka till stan.


Vi lämnade Nybroplan och tog oss till Cadierbaren på Grand Hotel för en "nightcap" innan en Ubertaxi tog oss hem igen. En trevlig kväll med fint väder, båtresa och supergod mat på en trevlig krog! Tack Ditte för tipset!

Orsakullan undrar idag : Nyheter är det något du håller dig uppdaterad kring?
Min man är väldigt uppdaterad vad gäller nyheter, så här hemma är CNN en av de TV-kanaler som står på nästan hela dagen. Jag läser Aftonbladet på min Iphone och har även DN -appen under sommaren.
Är vi hemma så blir det alltid nyheterna på TV kl .19.30, så jo, håller mej lite uppdaterad vad gäller nyheter.

8 kommentarer:

Ama de casa sa...

Vilken fantastiskt kväll ni fick! Så himla bra med bloggvärlden där man kan få så många fina tips - inte minst av Ditte :-)

Måste dock ha känts underligt med ett tyst och stilla Gröna Lund en sån fin sommarkväll...

Ha en toppenfredag!

Ditte sa...

Vad roligt att både dagen och kvällen blev så lyckade. Tänkte på er och hoppades att allt skulle bli bra.Och jag förstår att det blev så. Helt fantastiska bilder.
Ja, 1/2 toast Skagen är mycket nästan det. Varmrätten såg också väldigt god ut.
Bra bord hade ni också. Många vill ju äta här för J:s är populärt. Men ändå glest mellan bord och gäster. Ett bra bord fick ni ju också.
Att sedan avsluta kvällen i Cadierbaren förstår jag också blev lyckat.
Kram och trevlig fredag.
(Ps Är glad för att mitt tips föll i "god jord")

Znogge sa...

Vilken härlig kväll det blev och så god mat ni njöt av! Bra tips kan man inte få för många av.

Kram och god fredag!

Anonym sa...

Ditte länkar hit och så jag klickade, här är jag.
Vilka fina bilder!
Hälsningar Tove

BP sa...

Såg ju din och Dittes "konversation" på hennes blogg igår. Så nu ser jag bilderna också. J är ett säkert kort och levererar alltid. Å igår var ju en drömkväll för att äta just där. Perfekt tajming och absolut en höjdare:-)

Anki sa...

Så kul att du inspirerades av Dittes trevliga inlägg - och vilken kväll ni fick! Fantastiska bilder som bevisar det hela också!
Härligt!
Ha en fin dag!
Kram

Geddfish ♥ sa...

Vad härligt att ni provade Dittes tips och blev nöjda!
Ha en fin lördag nu och kram!

Paula sa...

Vilken fin kväll ni fick