fredag 30 oktober 2020

Fem en fredag

Lång sovmorgon i den nya sängen, den känns väldigt skön, men hade lite ont i ryggen när jag vaknade, kan bero på att jag sov i 10 timmar!  Men nu är jag laddad för jobbhelgen.  En tjock dimma ute hela dagen, men tog mej ut på en joggingtur nu när foten känns bättre.
Men det var tungt, och gick inte fort. Stannade till och tog några foton också...

 Hade reflexvästen på, behövdes i den tunga dimman!
Molly och Achille busar hej vilt mellan varven. Fångade detta på film.

Elisamatildas "fem en fredag" idag, här kommer frågor och svar: 

Nämn ett band/artist du gillar men aldrig har sett live:

ABBA, de hade jag gärna sett live. Min schlager/barnmorskekompis har sett dem live minst tre gånger, och då är hon ändå 4 år yngre än mej...jag är riktigt avis!

Vad är en maträtt du aldrig testat? 

Elisamatilda vill inte prova Haggis, den skotska maträtten, den gillade jag mycket!

Jag tror inte att jag ätit sniglar, lockar inte så mycket faktiskt.

Vilket land tror du att du aldrig kommer besöka?

Hm, det är många länder som jag tror att jag inte kommer att besöka, t.ex  Ryssland, Syrien, Iran, Irak, Kazakstan,Afganistan,Pakistan...

Vilken aktivitet tror du att du aldrig kommer testa?

Nån fallskärmshoppning kommer jag inte att prova, inte bungyjump heller.

Vad är något du gjort men innan trodde du aldrig skulle göra?

Trodde aldrig att jag skulle prova parasailing, men se när kompisen Ylva fyllde 50 år och vi var på Korfu, så provade vi det, just på hennes födelsedag!!! Otroligt, och spännande!


Orsakullan undrar idag : 30. Snart november, hur känns det? Jovars, den månad som jag gillar minst, hade gärna varit någonstans där det är ljust och varmt istället.

Nu åker jag istället till jobbet och börjar min jobbhelg....

10 kommentarer:

Ditte sa...

Visst var det en rejäl dimma i morse. Vi såg knappast någonting alls från balkongen i morse. Men dimman lättade ju efter hand. Skönt med en joggingtur och att foten känns lite bättre.
Fina foton från din runda-
Kul att kattsyskonen har så roligt tillsammans. Fin film.
Läser dina svar och kan berätta att jag två gånger sett ABBA live.
Vad gillar "hagggis" så har jag smakat men aldrig mer. Inte min grej. Inte insekter heller. Länderna stämmer också ganska bra men jag har besökt Ryssland för många år sedan. Och då ett par gånger. Men nu lockar det inte alls.
Parasailing, fallskärmshhopp och bungyjump har jag testat. Och var nog aldrig tveksam.
Men det var jag för att runda Kap Horn. Reste med Estonia ett par veckor innan hon sjönk på Östersjön som inte är så stor om man jämför med Stilla havet. Och nu var det ju Stilla Havet och det är liksom stort.Men jag gjorde det och hela resan blev så lyckad.
Önskar dig en ok. jobbnatt.

BP sa...

Japp, dimman låg kvar hela dagen här. Knappt att man kunde se skogen tvärsöver gatan. Så du gjorde det enda rätta - sova!!!
Busungarna är så söta, men jag måste säga att det är Molly som tar initiativet till buset, eller tolkar jag det hela fel?!
Så du har testat Haggis. Det har jag också gjort och det var gott! Å sniglar är det heller inget fel på. De smakar ju mest vitlök;-)
Följande svaren skulle kunnat vara mina, förutom parasailing då;-)

Mrs Calloway sa...

haggis tror jag att jag skulle kunna äta, men inte sniglar och ostron. inte bungyjump men evt fallskärmshopp om jag fick ha min snygge intruktör med mig

Hanneles bokparadis sa...

det finns många länder som inte lockar.

Paula sa...

Hoppas ryggen vänjer sig vid nya sängen, kanske är det så att ryggen reagerar på att den plötsligt ska ligga rätt! Håller med dig om länderna, fast i Ryssland var jag när jag var tonåring på klassresa och det var skitkul. Vete sjutton om jag hade parasailat, men det ser härligt ut!¨
Kram

Bokdamen sa...

Nej sniglar vill jag inte heller äta, fallskärm hoppar jag nog över, om det inte är en som ger riktigt bra betalt. Skämt åsido så är höjder inte min grej har jag märkt, vi verkar vara fler som är så och det är ju skönt.

Ama de casa sa...

Oj vilken dimma! Det blir faktiskt rätt fint och mystiskt när dimman ligger tät. Fast jag föredrar vår blåa himmel ändå :-)

Vilket bus! Det går verkligen vilt till hos er just nu :-D

Jag såg ABBA live på Skellefteå Folkets Park sommaren -74. Året efter var holländska Teach In där. Dom var duktiga på att ragga Storschlagervinnare måste jag säga.

Hoppas natten har varit lugn!

Guldkryckan sa...

Jodå, även jag hade nog gärna sett Abba live när det begav sig, men jag var ju bara liten knodd då förstås men jag lyssnade på dem som liten...tackar min musikaliska mor för det.
Parasailing...oj...vet inte om jag skulle vågat prova det....tveksamt...bra jobbat där tycker jag.
Finns väl många maträtter man inte provat under sina år som vuxen som man kanske skulle vilja prova...Haggis där som du skrev om är faktiskt en av dem då min kollega pratat mycket gott om det....han har nog provat det mesta...bra gubbe det som inger inspiration.

Tillönskar dig en fin fortsättning på din jobbhelg, själv kryper jag nog ner i soffan strax efter middagen....ha det bäst.

tanthuset.blogg.se sa...

Oj, här var jag tvungen att läsa ikapp!!! Ser att Molly har varit på äventyr, usch och fy så hemskt det är när ens djur försvinner! Vi har vår Lazze borta sen 14 september!!!! Men nu är han efterlyst av Djurskyddet i Västerbotten, så vi hoppas han blir hittad....
Snön vi fick här är borta nu, grått, disigt och regningt istället, nej då har jag hellre snö!
Lycka till med helgjobbet, kram på're

Tove Olberg sa...

Vilka fina dimbilder! Spännande svar på femmorna! Kattfilmen är rolig! Jag blev pigg av att se dem :-)
MÅ gott!
Kram