lördag 31 oktober 2020

Sista oktober


 Som jag letade efter katterna häromdagen under alla sängar och soffor. Blev lite orolig, vart kunde de ha tagit vägen?  Inte tänkte jag på att titta uppåt, men så småningom hittade jag dem, på de gamla sängarna som inte står som de ska, haha!! Katter gillar ju att ligga högt upp!

Natten på jobbet var ovanligt lugn, mycket mycket skönt, fler såna nätter tack!

Orsakullan undrar idag : 31. I år infaller Halloween och Alla helgons dag på samma dag. Hur ser du på det?  Firar inte Halloween, så det spelar ingen roll

Nu mot jobbet....

9 kommentarer:

BP sa...

Hahaha! Så jag skrattade när jag såg katterna högt upp på madrasserna. Klockrent! Där uppe kan syskonen uppenbarligen samsas hur bra som helst. Lika bra förresten att ni skänker bort madrasserna och inte säljer dom;-)

Så skönt med en lugn natt. Hoppas att kommande natt är lika lugn. Håller tummarna!

Geddfish ♥ sa...

Typiskt katter, de ska vara högst upp! Man tror inte att de fixar att klättra upp, men ack, de hittar vägar till detta.
Ha det gott och kram!

Anki sa...

Haha ... japp, det är såna de är, katterna! Förstår att du drog en suck av lättnad när du fick syn på dem :)
Önskar dig en fin söndag!
Kram

Ama de casa sa...

Haha! Typiskt katter :-) Jag tycker att ni varken ska sälja eller ge bort madrasserna utan behålla dom som klättertorn till Molly och hennes kompisar :-D

Hoppas din önskan om ännu en lugn natt gick i uppfyllelse!

Ha en fin söndag!

Guldkryckan sa...

Jodå, känns igen, de vill gärna ha kontroll på utrymmet de befinner sig i vilket jag själv inte alltid kommer ihåg och letar som sjutton.
Fint med ett lugnt arbetspass, de är sällsynta hos oss så man uppskattar dem desto mer när de inträffar...nästan som ett mirakel ju ;)

Ha det bäst nu.

Znogge sa...

Typiskt katter att vilja vara högt uppe! Vilken tur att du hittade dem i alla fall :D

Kram och god söndag!

Ami sa...

Haha, underbart att se de tillsammans där uppe!
Kram

Ditte sa...

Vilka busiga rackare! Men tur att du såg dem. De verkar ha stor glädje av varandra.
Skönt att det blev en lugn natt. Det behövde du.
Kram

Paula sa...

Haha, att du inte sparade sängen som klös- och spanträd för katten! Kanske lite otymplig dock...
Jag har lyckats låsa in katter i min klädkammare och i mitt förråd, fattar inte varför de inte kan jama så man hör dem o kan öppna! Annars kan dom låta minsann!/Kram